Draadloos internet valt vaak weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

olivier404

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Mijn draadloos internet op mijn laptop valt om de 5-10 minuten heel even uit.
Soms kan ik op sommige sites niet meer maar op andere sites wel.
Volgens mijn laptop heb ik altijd internet, ook als het even weg is.
Ik denk dat er iets verkeerd is aan de configuratie van mijn netwerk maar ik zou niet weten wat er verkeerd is.
Ik heb een static IP ingesteld en als wireless channel 11, misschien heeft dat er iets mee te maken :s

Hoi,

Ja, zou kunnen en vrij eenvoudig op te lossen door in de setup van de router het kanaal te wijzigen.

Je kunt ook Netstumbler downloaden en kijken welke kanalen in de directe omgeving in gebruikt zijn.

inSSIDer 2.0 geeft geen problemen met niet herkende netwerkkaarten ....

Laatst bewerkt:
Goede tip vanveel, Netstumbler. Dat programma was ik al weer een tijdje vergeten. Gaat weer op mijn tools disk.

Hoi,

Het kan zijn dat het te maken heeft met energiebeheer.
Ga naar 'apparaatbeheer' en klik met rechtermuisknop op de naam van je draadloze netwerkkaart.
Hierna op 'Eigenschappen' en tabbladje 'Energiebeheer'.
Haal evt. het vinkje weg bij 'Energiebeheer mag dit apparaat uitschakelen ..... '

Ik weet niet of het echt helpt, maar soms is dat de oorzaak.
Er is nog meer te regelen voor de netwerkkaart als het om energie-instellingen gaat, maar probeer eerst het bovenstaande.

Laatst bewerkt:
Of de werkafstand is nét iets te groot.
Zodat je met 1 van de 5 streepjes werkt, waardoor het signaal van de router wel eens kan wegvallen.

:eek:

Afstand is dicht genoeg.
Maar eh...mijn draadloos internet heeft vroeger al perfect gewerkt. Maar mijn vader was de kamer met router en pc etc aan het verbouwen en heeft daarbij alle kabels uitgetrokken. En ik wist niet zo goed meer waar elke kabel juist hoort. Maar moest er een kabel verkeerd zitten zou ik toch gewoon geen draadloos internet hebben dus is dat wel mogelijk?
Ik moest ook alles opnieuw instellen en beveiligen toen, dus weet ook niet zeker of ik daar een fout gemaakt heb.

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat er een kabel niet helemaal lekker ingestoken is. Bijvoorbeeld voor 50%. Check eens na en druk het (nogmaals) eens goed aan.
Zodra je dan een klik hoort weet je dat de kabels niet perfect hebben gezeten.
Dat is mogelijk een oorzaak geweest voor je probleem.

Tip voor Windows Vista dan nog (Kan niet zien wat je gebruikt):
Zet in netwerkcentrum > links op netwerk beheren > rechtsklik eigenschappen op je draadloos netwerk, TCP/IP protocol 6 uit. Deze geeft mogelijk nog problemen.

M.vr.gr.

d0mzy :P

(Ik ga er vanuit, dat je goed hebt ingesteld en beveiligd. Dit is niet zo moeilijk, zelfs niet voor een beginner.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan