draadloos internet valt willikeurige momenten uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryy

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
hallo,

ik heb al redelijk lange tijd last van het volgende probleem:
mijn draadloze internet werkt goed op mijn laptop, maar minstens een keer per dag valt de verbinding weg en staat er bij het internet pictogram "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" o.i.d. als ik mijn wifi uitzet en weer aan ben ik hem helemaal kwijt en ik kan ook helemaal geen andere verbinding vinden, de draadloze laptops en bedrade pc die we hebben werken dan nog normaal, ik heb al een nieuwe driver geïnstalleerd zonder succes. er is niks meer aan de hand als ik de computer opnieuw heb opgestart.
mijn laptop draait op vista SP1 met mcafee virusvrij en nieuwste router firmware (sitecom WL-312). bedrade verbinding werkt altijd maar ik wil draadloze verbinding hebben.
wat is hier aan de hand?

Laatst bewerkt:
Indien ik het goed begrijp dan werkt je bedraad internet wel, maar je draadloos internet valt eens per dag uit?

Ik vermoedt dat misschien je WLAN gestoort wordt door een ander WLAN in de buurt.
Kijk eens of het probleem zich ook nog op een ander kanaal voordoet.

Je kan het proberen op kanal 1, 6, 7, 11, of 13.

Anders kan je nog kijken of misschien je DHCP lease verloopt. Dat is misschien in de router instelbaar.

Indien ik het goed begrijp dan werkt je bedraad internet wel, maar je draadloos internet valt eens per dag uit?

Ik vermoedt dat misschien je WLAN gestoort wordt door een ander WLAN in de buurt.
Kijk eens of het probleem zich ook nog op een ander kanaal voordoet.

Je kan het proberen op kanal 1, 6, 7, 11, of 13.

Anders kan je nog kijken of misschien je DHCP lease verloopt. Dat is misschien in de router instelbaar.

dank je voor je reactie! :thumb:
er word in dit huishouden ook een andere laptop gebruikt, die word op bijna dezelfde afstand/plaats gebruikt en kan alle routers ontvangen die ik ook kan. ook als ik op een andere plek (die van de andere laptop bijv.) werk gebeurt het, dus ik denk dat het niet aan de router ligt.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan