draadloos internet van de buren

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
ik heb speedlinq en het werkt niet. ik heb wel verbinding. dat wil zeggen dat hij pakketten ontvangt en verzend, maar ik kan niet internetten. het zit op de lijn zegt speedlinq.

nu hebben mijn buren een onbeveiligt internet aanstaan die ik nu maar tijdelijk meepik. nu is mijn vraag: kan hij dit zien en heeft hij hier hinder van in de zin van zijn snelheid. ik wil het hem best vertelllen dat ik zijn internet meepik, maar weet nog niet wie het is. haha.

en als iemand denk dat het niet aan mijn verbinding ligt van speedlinq zijn alle oplossingen uiteraard welkom

Hoi,

Ja, daar heeft je 'buurman' last van.
Verder mag je hier geen reactie verwachten, want wat je doet is illegaal en strafbaar.

Strafbaar indien beveiligd
Het gebruik maken van andermans draadloos netwerk is strafbaar wanneer daar geen toestemming voor is. Wie bijvoorbeeld het wachtwoord raadt van het netwerk van de buren, of via een kraakprogramma hier achter komt, begaat een strafbaar feit. Ook wanneer dit het standaardwachtwoord was dat de fabrikant in het access point had ingesteld.

Volgens de oude Wet Computercriminaliteit was het niet strafbaar om gebruik te maken van onbeveiligde netwerken. Door de wetswijziging per 1 september 2006 is dit veranderd. Nu is elke vorm van "wederrechtelijk binnendringen" op andermans netwerk strafbaar, ook als er geen beveiliging op dat netwerk zit.

nou het is tijdelijk. totdat ik mijn intertnet *** het weer doet. nog 1 vraagje en niet onbelangrijk denk ik. nu ik een beetje aan het koekeloeren ben geweest en erachter ben gekomen dat het best makkelijk "schijnt" te zijn om een sleutel te kraken.

kan diegene het zien.

ik wil nog even duidelijk maken dat ik er niet opuit ben om een verbinding te pikken of kraken. mijn verbinding werkt niet.

probeer maar eens een week lang je internet niet te gebruiken. DAT LUKT JE NOOOOOIIITT

nou het is tijdelijk. totdat ik mijn intertnet *** het weer doet. nog 1 vraagje en niet onbelangrijk denk ik. nu ik een beetje aan het koekeloeren ben geweest en erachter ben gekomen dat het best makkelijk "schijnt" te zijn om een sleutel te kraken.

kan diegene het zien.

ik wil nog even duidelijk maken dat ik er niet opuit ben om een verbinding te pikken of kraken. mijn verbinding werkt niet.

probeer maar eens een week lang je internet niet te gebruiken. DAT LUKT JE NOOOOOIIITT

Hij kan dus idd bij zijn verbindingen zien, dat jij actief bent op zijn verbinding. En wat je ook doet, tijdelijk of niet, het is en blijft sinds 1 september 2006 strafbaar.

oke dan zal ik maar eens bij de buren gaan aanbellen en uitzoeken wie het is voordat ik boze gezichten in de buurt krijg. al moeten ze dan nog eerst achterhalen dat ik het ben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan