Draadloos internet via router en modem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankiejj01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hallo iedereen ! :D

Ik heb dus een vraag, ik kom er niet uit...

Ik heb gisteren een Eminent wLINK 300 - Wireless Router EM4553 / EM4551 aachgeschaft. Ik heb een computer gekocht voor boven op mijn slaapkamer (dat is 1 keer de trap op, dus de 1ste verdieping) , beneden hebben wij ook een computer, daar heb ik dit bericht mee getypt.

Wij hebben beneden een Internet verbinding via Caiway met de Kabel. (Kabel vanuit modem naar de computer).

Maar het probleem is, ik weet niet hoe ik de router op mijn modem aan moet sluiten, zodat ik beneden internet heb via de kabel, en boven internet heb met draadloos internet. Ik heb een ontvanger (USB-stick) erbij gehad. Maar de Handleidingen zijn te onduidelijk voor mij.

Dus als iemand me hiermee verder kan helpen, dan graag! Want ik wil echt super graag mijn internet hebben voor boven. :thumb:

Bedankt!
-Frank.

Hoi,

Zet de computer beneden uit én ook de stroom van de modem van Caiway af.
Bij het modem haal je nu de kabel naar de computer beneden er uit.
Je pakt de nieuwe kabel en die doe je tussen het modem en de router in de WAN-aansluiting. Dat is er maar één en die wijkt dus af van de andere vier.
Nu doe je de kabel naar de computer beneden in de router op één van de vier aansluitingen

1. zet nu éérst het modem van Caiway weer aan en wacht even totdat deze helemaal online is
2. nu de router aan en weer even geduld.
3. tenslotte je computer aan en je heb nu écht de handleiding nodig voor de installatie hiervan.

Mogelijk krijgt de computer beneden nu geen internetverbinding meer. Je moet dan het nodige op de computer beneden veranderen. Wat je moet doen staat op de website van Caiway.
Overigens staat daar ook een heel duidelijke handleiding voor het aansluiten van je router

Hoi,

Zet de computer beneden uit én ook de stroom van de modem van Caiway af.
Bij het modem haal je nu de kabel naar de computer beneden er uit.
Je pakt de nieuwe kabel en die doe je tussen het modem en de router in de WAN-aansluiting. Dat is er maar één en die wijkt dus af van de andere vier.
Nu doe je de kabel naar de computer beneden in de router op één van de vier aansluitingen

1. zet nu éérst het modem van Caiway weer aan en wacht even totdat deze helemaal online is
2. nu de router aan en weer even geduld.
3. tenslotte je computer aan en je heb nu écht de handleiding nodig voor de installatie hiervan.

Mogelijk krijgt de computer beneden nu geen internetverbinding meer. Je moet dan het nodige op de computer beneden veranderen. Wat je moet doen staat op de website van Caiway.
Overigens staat daar ook een heel duidelijke handleiding voor het aansluiten van je router

Ik zal het proberen. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan