draadloos internet via WPA PSK

Status
Niet open voor verdere reacties.

jsboot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2006
Ik zit met een probleem,

en hoop via deze weg een oplossing te kunnen vinden,

wij hebben hier thuis een draadloze router,
eerst hadden we die altijd onbeveiligd,
maar sinds mn vader ook werkt via die router, en die verbinding onbeveiligd was, heeft enofandere computernerd(kennis van hem) het beveiligd met een WPA/PSK netwerk beveiliging.

Dit heeft hij op mn moeder en mn zus hun laptop geinstaleerd en deze hebben dus internet via die router(beveiligd)
PS ik heb een (Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter)

Maar op mijn laptop nog niet, als ik naar draadloze internet verbindingen ga(zoals overal beschreven staat op itnernet) kan ik alleen maar voor WEP-verbinding kiezen(onbeveiligd) dus niet voor de WPA PSK, terwijl ik wel alle windows updates heb, en SP2

wie o wie kan mij helpen, en wat moet ik doen:rolleyes:
bedankt voor het lezen !

jsboot zei:
Ik zit met een probleem,

en hoop via deze weg een oplossing te kunnen vinden,

wij hebben hier thuis een draadloze router,
eerst hadden we die altijd onbeveiligd,
maar sinds mn vader ook werkt via die router, en die verbinding onbeveiligd was, heeft enofandere computernerd(kennis van hem) het beveiligd met een WPA/PSK netwerk beveiliging.

Dit heeft hij op mn moeder en mn zus hun laptop geinstaleerd en deze hebben dus internet via die router(beveiligd)
PS ik heb een (Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter)

Maar op mijn laptop nog niet, als ik naar draadloze internet verbindingen ga(zoals overal beschreven staat op itnernet) kan ik alleen maar voor WEP-verbinding kiezen(onbeveiligd) dus niet voor de WPA PSK, terwijl ik wel alle windows updates heb, en SP2

wie o wie kan mij helpen, en wat moet ik doen:rolleyes:
bedankt voor het lezen !
zoek eens op de intel website naar nieuwere drivers voor je draadloze adapter, dan zie je waarschijnlijk ook meteen of er WPA techniek aan toegevoegd is

Jheroen zei:
zoek eens op de intel website naar nieuwere drivers voor je draadloze adapter, dan zie je waarschijnlijk ook meteen of er WPA techniek aan toegevoegd is
Dat is de vraag inderdaad.
Kijk hier maar eens voor de specs.
Support for hardware accelerated 128-bit WEP RC4 encryption for datasecurity with negligible performance degradation
Misschien kun je nog een driver vinden op de site welke WPA ondersteund anders zit er niets anders op om het netwerk met WEP te gaan beveiligen, ook geen ramp trouwens, deze vorm is misschien iets minder veilig maar daarom nog wel goed genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan