draadloos internet vraagstuk

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo, wie kan mij de antwoorden verschaffen op de volgende vragen.

we hebben een normale pc thuis met kabel internet - nu willen we een laptop kopen en ook met deze laptop moet men kunnen internetten. hoe gaat dat in zijn werk precies en wat heb je er voor nodig. kan je dan met de laptop op een geheel andere locatie ook internetten ( draadloos) en hoe. moet je dan andere instellingen of software hebben. sorry weet dat het kan maar snap niet hoe.

soort gelijke vraag ook staan bij laptops, maar krijg daar alleen kijkers en geen antwoorden. vandaar mijn verzoek hier.

Geplaatst door kreemers
soort gelijke vraag ook staan bij laptops, maar krijg daar alleen kijkers en geen antwoorden. vandaar mijn verzoek hier.

Dat is dus crossposten en mag hier niet.

Maar wat voor kabelmodem heb je. Is dat ook een router toevallig?

Laatst bewerkt:
thuis heb ik kabel, maar wil ook op locatie gebruik kunnen maken van internet. maar hoe kan dit beiden.
wat is er voor nodig en hoe gaat het in zijn werk.

Sorry, als het om om en in het huis gaat kan ik je nog wel helpen maar ik begrijp hieruit dat je ook op een andere plaats wil kunnen internetten en daar heb ik geen kaas van gegeten.

Sorry, als het om om en in het huis gaat kan ik je nog wel helpen maar ik begrijp hieruit dat je ook op een andere plaats wil kunnen internetten en daar heb ik geen kaas van gegeten.

Ik dacht dat je dan via een mobiele telefoon moet gaan werken of via een umts-kaartje, maar dat is puur gokwerk.

twee manieren.

Manier 1: De pc waar je al internet op hebt, voorzie je van een draadloze netwerkkaart. De laptop moet ook een draadloos pcmcia netwerk (of er zit al een draadloos iets in?). Nu zorg je voor een netwerk onderling en deel je het internet vanaf de gewone pc.

Nadeel is dat de gewone pc aan moet staan als je internet wilt op de laptop.

Manier 2: je schaft een draadloze router aan. Bijvoorbeeld een linksys wrt 54.
Je oude pc zal dan het internet krijgen via een netwerkkabel naar de router. De laptop zal nog steeds een draadloos netwerkaartje nodig hebben (of het zit er al in, of via een pcmcia kaart). Nu kan je onafhankelijk van elkaar op het internet.

Beide manieren zijn goed te doen. Let wel op de vorm van beveiliging van het draadloze netwerk. WPA is wel een goede beveiliging.

Groeten van The Jackal

@The Jackal, dat is dus voor in en om het huis niet voor op lokatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan