Draadloos internet vraagt geen passwoord op

Status
Niet open voor verdere reacties.

nootie

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Hoi,

Ik heb draadloos netwerk. Ik heb een password geïnstaleerd om op het draadloos netwerk te kunnen. Ook wanneer ik in de lijst kijk van de verschillende netwerken staat er beveiligd netwerk. Maar telkens ik hem verbreek en ik weer verbinding wil maken, vraagt hij nooit het passwoord op, hij verbind automatisch door. Hierdoor hoef je geen passwoord in te vullen.

Hoe komt dit en wat kan men er tegen doen?

Thx

Maar je hebt wel eens je wachtwoord in moeten voeren?

idd, maar ik heb zelf mijn draadloos internet geïnstaleerd. Dat heeft iemand anders voor mij gedaan. Nu wilde ik eens mijn paswoord veranderen en hierdoor stuitte ik op dit probleem.

Ik heb nu wel gelezen dat er 2 verschillende paswoorden zijn. Eentje om toegang te krijgen op uw router en dan nog eentje om verbinding te maken met draadloos internet.

Ik heb dus mijn passwoord van mijn router kunnen veranderen, maar waar moet je uw paswoord van uw draadloos internet veranderen? of is dat wachtwoord toch voor beiden gelijk?

idd, maar ik heb zelf mijn draadloos internet geïnstaleerd. Dat heeft iemand anders voor mij gedaan. Nu wilde ik eens mijn paswoord veranderen en hierdoor stuitte ik op dit probleem.

Ik heb nu wel gelezen dat er 2 verschillende paswoorden zijn. Eentje om toegang te krijgen op uw router en dan nog eentje om verbinding te maken met draadloos internet.

Ik heb dus mijn passwoord van mijn router kunnen veranderen, maar waar moet je uw paswoord van uw draadloos internet veranderen? of is dat wachtwoord toch voor beiden gelijk?

Ok dus je weet hoe je in de router moet komen?

Ga dan naar wirles en vervolgens naar wpa (of een andere beveiliging (ligt eraan wat je hebt ingesteld)
Het is natuurlijk zo dat jij waarschijnlijk niet het zelfde type en/of merk router hebt als mij en daardoor het iets anders in zijn werk gaat, maar het principe is het zelfde.(gebruik voor beter veiligheid wel altijd minimaal WPA)

P.S. als je er echt niet uitkomt ben ik wel bereid een paar Screens te posten over hoe het bij mij in zijn werk gaat. :thumb:

Laatst bewerkt:
ok, alles gevonden.

En waarom dat hij altijd doorverbindt is eigenlijk niet zo moeilijk, want er is in de eigenschappen iets voorzien waardoor je altijd automatisch doorverbindt.

Bedankt

Als je er voor kiest er een voorkeursnetwerk van te maken dan zal hij altijd meteen verbinding maken met dat netwerk.

Omdat dan je wachtwoord opgeslagen is hoef je ook niets in te vullen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan