Draadloos internet, wel verbinding geen internet. Netwerk ontbreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb in een kamer een HP Pavilion dv9051ea met vista premium erop, en een Compaq 6910p met vista business erop staan. In een andere kamer staat een Compaq Latitude D400 met windows xp erop. Alles was verbonden met een Speedtouch modem dat aan de Pavilion gekoppeld was met kabels. Om eens van die kabels af te komen een Sweex LW050v2 router gehaald om draadloos te kunnen internetten. Niet gehinderd door enige kennis heb ik de Sweex aangesloten en na een hoop geknoei heb ik tot mijn grote verbazing:eek: op de 6910p nu ook internet zonder kabel. Op de Latitude in de andere kamer wil het maar niet lukken. Daar staat wel: draadloze netwerkverbinding sweex LW050v2, signaalsterkte zeer goed, en de status verbonden; Maar op internet kom ik niet. Ik heb met mijn beperkte kennis zoveel mogelijk volgens de sweex handleiding uitgevoerd, maar het wil maar niet lukken. Weet iemand raad?
mvrgr. Kanyarat.

Ja, dat heb ik net geprobeerd. Ik kwam echter niet verder dan het 2e scherm, waar ik de melding kreeg:
"De wizard heeft niet aangesloten netwerk hardware gevonden"
"Onderstaande netwerkverbindingen zijn verbroken. Controleer de netwerk kabels of sluit de netwerkhardware (??) opnieuw aan en klik op volgende.".

Verbindingen:
Lan verbinding Broadcom 570xGigabit Integrated Controller.

Dit zegt mij niks en ik weet niet wat ik hiermee aan moet:o

Het feit dat de XP machine het netwerk ziet, betekent in ieder geval dat er Wifi aan boord is van de machine (je zou niet de eerste zijn geweest die draadloos netwerk wil hebben en vervolgens alleen een LAN verbinding heeft in zijn pc -bedraad- ;) :D )

Interessante melding die XP geeft : "Niet aangesloten......"
Het zou kunnen betekenen dat je in ieder geval eens even in het apparaatbeheer moet kijken wat daar over je (draadloze) netwerkkaart wordt "gezegd".

We gaan verder zoeken Pasja, maar dat zal wel morgen worden. Ik heb het nu even helemaal gehad want ik ben er al de hele dag mee bezig. Bedankt voor je hulp in ieder geval:thumb:
groet, Kanyarat.

Ehh ... volgens mij krijgt hij de melding dat er geen aansluiting op het bekabelde kaartje zit ....

"Lan verbinding Broadcom 570xGigabit Integrated Controller"

Dus .... er moet, óf een draadloze kaart worden geplaatst, óf hij moet worden ingeschakeld.

Aha, doordat XP wel het netwerk "ziet", ben ik er vanuit gegaan dat het de Wifi kaart betrof, fout dus. (Vertrouwen is goed, controleren op verstrekte informatie is dus altijd beter......) Als dat chipje idd. een "bedraad" kaartje betreft, dan moet die in apparaatbeheer worden uitgeschakeld. Dan nógmaals de Wizzard draaien zou dan verhelderend kunnen werken.

Kennelijk is er wel Wifi aanwezig, anders zou XP geen netwerk "zien".

Laatst bewerkt:
Ik kom er nog steeds niet uit:o Als ik nu bij netwerkverbindingen kijk staan er de 3 volgende verbindingen:

Draadloze netwerkverbinding, verbonden met firewall
Dell draadloze 1450 dual band WLAN mini pc kaart

1394 verbinding, verbonden met firewall
1394 netwerkkaart

LAN verbinding, uitgeschakeld met firewall
Broadcom 570x Gigabit Integrated Controller

Wel kom ik regelmatig tegen dat de verbinding met de sweex er wel is.

Op zich ziet het er niet verkeerd uit, want de LAN kaart (bedraad) is nu uitgeschakeld.
Kijk eens wat er gebeurt als je de firewall uitschakelt.

Nee Pasja, ook dat helpt niet. Onder in de menubalk staat keurig: Draadloze netwerkverbinding met Sweex LW050v2, signaalsterkte zeer goed, status verbonden.
Hetzelfde staat achter SSID. Maar zodra ik op internet wil krijg ik de melding:"er is momenteel geen verbinding met internet beschikbaar".

Als ik onder proramma's kijk wat erin zit m.b.t. wireless krijg ik de volgende 3 te zien:
Dell wireless WLAN card utility
Intel PROSet wireless
Broadcom ASF configuration

Mij zegt dit alles niets, maar misschien jouw wel?

De onderste is de draadkaart, de bovenste is de Dell utility -> Klik die draadloos internetten mogelijk maakt en de middelste is de Intel : Klik

Nu zijn draadloze netwerken aanleggen niet echt mijn specialiteit, maar gelet op het feit dat die Intel software en de Dell software beide kennelijk hetzelfde doen, vraag ik mij af of er niet één van de twee uitgeschakeld moet worden.

Nee, van alles geprobeert Pasja, maar het wil gewoon niet. Ik ben er nu 2 dagen mee bezig en geef het maar op. Maar eens in mijn kennissenkring kijken of daar nog wat hulp te krijgen is. In ieder geval bedankt voor je tijd en moeite!!:thumb:
groet Kanyarat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan