Draadloos internet werkt af-en-toe...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mvnl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mvnl

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Sinds een week zit ik via de router van een vriendin/huisgenoot met mijn usb-ontvanger op internet. Nu moet ik toegeven dat die qua ontvangst niet 100% is (vaak is t bereik maar 2 groene streepjes, dus 'laag'), maar over t algemeen is dit vaak geen probleem en heb ik perfect internet.

Af-en-toe vliegt het er echter in één keer uit, om soms direct weer terug te komen, maar vaak de verbinding juist niet meer aan de praat te krijgen.
De verbinding blijft dan vaak een tijd hangen in "netwerkadres verkrijgen" om daarna te medelen dat de verbinding beperkt is (dus niet werkt).
De tijden/momenten waarop hij t wel/niet goed doet lijken volkomen willekeurig, maar hangen naar mijn idee niet samen met minder goede ontvangst (soms heb ik 3 of 4 groene streepjes en geen internet, soms maar 1 en wel verbinding).

Waar kan dit aan liggen?
(ik heb van de week impulsief een duurdere sterkere usb-ontvanger gekocht om te testen of dat verbeterde, die had een veel sterker signaal, maar over t algemeen nóg meer moeite om verbinding met het netwerk te krijgen :s)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan