Draadloos internet werkt niet op mijn laptop, alle andere apparatuur werkt wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeer1

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Het draadloos thuisnetwerk functioneert niet op mijn laptop, de rest van de apparaten (iPhone, andere laptops) werken wel naar behoren. Het netwerk geeft op mijn laptop 5 streepjes, de signaalsterkte is dus uitstekend. Vervolgens log ik in met hetzelfde wachtwoord als de andere apparaten, maar maakt de laptop geen verbinding met het modem. Ik krijg de foutmelding: Er is mogelijk een probleem met één of meer netwerkadapters van deze computer. Ik heb alle draadloze netwerk verbindingen er al een keer afgegooid en opnieuw geinstalleerd maar dit geeft geen resultaat. De laptop maakt overigens wel uitstekend verbinding met andere draadloze netwerken(school).
Waar kan het aan liggen, ik ben ten einde raad?

Jeroen

Ik had een tijd geleden bij een kennis een zelfde soort voorval. Mijn draadloos werkte overal. Mijn wifi op de telefoon werkte bij hun ook, maar mijn laptop kon maar geen verbinding maken.

Rechtermuis klik op de betreffende verbinding (Dus de SSID van het netwerk waarmee je wilt verbinden)
Kies eigenschappen
Kies geavanceerde instellingen.
Vink dan het FIPS gebeuren aan.
Ik weet niet precies wat dit doet, ik weet dat het iets met je locatie te maken heeft, maar als het de oplossing is, maakt t vrij weinig uit wat het is, omdat het dan toch aan moet staan :).

Probeer nogmaals te verbinden :)

Ik heb dat artikel ook gelezen en moet nog steeds navraag doen bij hun provider, maar als ik dat vinkje niet neer zet, kan ik niet op het betreffende netwerk.
Zal er toch mee te maken hebben dus.

Mijn draadloos doet het altijd en overal, behalve bij mijn kennis, zet ik dat vinkje er neer doet ie t wel, hij kan het altijd proberen.

Hoe kan ik dat FIPS gebeuren dan aanvinken? Als ik naar de SSID van de draadloze verbindingen ga en de optie eigenschappen selecteer, kan ik alleen maar kiezen uit de opties verbinding en beveiliging. Bij beveiliging heb ik gewoon WPA2-Personal met versleutelingstype AES.

Als ik dit doe dan voer ik dezelfde netwerkbeveiligingssleutel in als bij versleutelingstype AES, maar dan krijg ik de melding: De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.

@Palomino: haha, 's Toch rete handig? - ik overweeg het ook te instellen - veiliger kun je het niet krijgen hier in Nederland... ;D

Zoals ik al eerder aangaf, kan ik alleen maar kiezen uit de opties verbinding en beveiliging. Er staat nergens geavanceerde instellingen. Ik wil wel een printscreen toevoegen, maar hij uploadt het bestand niet. (is minder als 100kb en een geldig bestandstype namelijk GIF)

OK, zit er een programma tussen, tussen de Windows instellingen en je WiFi kaart?
Ik bedoel, stel je deze (de) instellingen in via software van derde of via Windows...?

Via Windows volgens mij. Ik ga gewoon naar het configuratiescherm en dan naar draadloze netwerken beheren en dan rechtermuisklik op de draadloze netwerkverbinding en dan selecteer ik eigenschappen. Er zit een Atheros netwerkkaart in, moet je de FIPS daar dan instellen en zo ja waar? Ik heb daar wel even gekeken, maar ik zie die optie nergens.

Nee, de FIPS stel je in per netwerk.
Daarom zei ik, eerst het overzicht met draadloze netwerken openen, dan rechtermuiksnop op het netwerk, eigenschappen, geavanceerd. FIPS>

Ik kan helemaal niet geavanceerd aanklikken. Ter illustratie heb ik een bestand bijgevoegd.

Bijlagen

• Printscreen draadloos netwerk.jpg
    Printscreen draadloos netwerk.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 673
Zou iemand me hiermee kunnen helpen, want het is knap vervelend om geen gebruik te kunnen maken van het internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan