Draadloos internet werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Ik zou afgelopen weekend bij de buurvrouw een draadloos netwerk leggen. Nou leek het mij simpel maar dat was het dus niet.

Vanuit de telefoon wordt de opstelling zo:

Telefoonkabel -> Zyxel modem -> Sweex router (LW055) -> Ontvangende pc (Sweex LW058).

Het leek mij simpel. Bovenstaande opstelling neerzetten. Ontvanger installeren. Netwerk laten herkennen, nog wat beveiliging erop zetten. En klaar.

Helaas.. De ontvanger ziet de router totaal niet. Bovendien, als ik van B naar G switch gebeurt er nog niks. Verander ik het dan naar B/G dan nog niks. Ook maakt het niet uit of ik op 1 van de andere 14 channels ga zenden. Nog vind de ontvanger niks.

_

Nu heb ik hier de ontvanger en de router liggen. Geinstalleerd door Windows 7. Nog steeds, vind de ontvanger de router niet. Wel vindt het een ander netwerk in het dorp. Maar als je het ook maar aanklikt is het weg.

PC van de buurvrouw is volledig up 2 date, geen driver conflicten etc.

Iemand nog ideeén om het te laten werken?

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het een draadloze connectie betreft? Ik had ook zo'n probleem met een Sweex draadloze ethernetontvanger. De oplossing was heel simpel: vervangen door een kwaliteits draadloze ethernetontvanger. Sweex is niet bepaald goed spul. Probeer overigens eerst eens met een draadverbinding. Als dat wel werkt weet je zeker dat het aan de draadloze ontvanger ligt.

De router zelf werkt prima. Want als het niet zou werken dan kon ik het niet instellen. Even de buurvrouw aan 't jasje trekken

Hey,

Ik weet niet of je een speciaal programma gebruikt voor de connectie, maar als je dat doet, zou je eens kunnen proberen om Windows Zero wireless network configuratie te gebruiken.

Ik hoop je geholpen te hebben

Hey,

Ik weet niet of je een speciaal programma gebruikt voor de connectie, maar als je dat doet, zou je eens kunnen proberen om Windows Zero wireless network configuratie te gebruiken.

Ik hoop je geholpen te hebben

Heb het met Connection Stumbler (Op advies van Dillondarko) geprobeert. Die vond geen compactible draadlose kaart in mijn pc (In dit geval dus die USB stik).

Heb het dus ook geprobeert met het windows geval (Wat ik in WinXP toch veel makkelijker vind dan in Win7) En nog steeds wachten we op de draadlose ontvanger. Komt wel.. Met anderhalfe week. (Vriend van de buurvrouw (De bovengenoemde buurman) woont niet erg dichtbij.

Laatst bewerkt:
Goed.

De ontvanger is ondertussen vervangen door een andere Sweex PCI kaartje.

Nu werkt het nog steeds niet helemaal. De computer ziet het netwerk, maar kan er niet mee verbinden.

- Zonder beveiliging geprobeert
- Met beveiliging geprobeert
- Router gereset
- Channels gespeeld.

Had allemaal geen nut.

Iemand enig idee?

Goed.

De ontvanger is ondertussen vervangen door een andere Sweex PCI kaartje.

Nu werkt het nog steeds niet helemaal. De computer ziet het netwerk, maar kan er niet mee verbinden.

- Zonder beveiliging geprobeert
- Met beveiliging geprobeert
- Router gereset
- Channels gespeeld.

Had allemaal geen nut.

Iemand enig idee?

Hoi,

Welke ISP??? Telfort toevallig???
Want dan is de Zyxel zo goed als zeker zelf al een router!!!!!!!!

Hoi,

Welke ISP??? Telfort toevallig???
Want dan is de Zyxel zo goed als zeker zelf al een router!!!!!!!!

Jup.

Maar het is geen draadloze router toch?

Maar daar ligt het even niet aan.

Of ik heb het verkeert uitgelegt.

Wat ik bedoel is, de pc ziet het netwerk. Probeert de verbinding te leggen. Maar het legt geen verbinding. Dus er is altijd nog een rood kruisje in het draadloze logo.

Jup.

Maar het is geen draadloze router toch?

Maar daar ligt het even niet aan.

Of ik heb het verkeert uitgelegt.

Wat ik bedoel is, de pc ziet het netwerk. Probeert de verbinding te leggen. Maar het legt geen verbinding. Dus er is altijd nog een rood kruisje in het draadloze logo.
Probeer het eens met een Ethernet kabel (bedraad)

Probeer het eens met een Ethernet kabel (bedraad)

Heb ondertussen al een mogelijke optie met mrmusic besproken. Die ga ik van de week even testen.

(Router resetten, aansluiten op modem, modem standaart instellingen op laten staan, op router DHCP uitschakelen. Dan kijken of het verbind.)

Heb ondertussen al een mogelijke optie met mrmusic besproken. Die ga ik van de week even testen.

(Router resetten, aansluiten op modem, modem standaart instellingen op laten staan, op router DHCP uitschakelen. Dan kijken of het verbind.)
Succes ermee:thumb:

ls het nog niet is gelukt,kan je deze mini Howto nog even bekijken.

http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=816

Helaas, het heeft beiden niet gewerkt.

Zal 's even een babbeltje gaan doen met de buurvrouw haar vriend (Heeft voor het spul gezorgt).

Wellicht helemaal overbodig, maar toch nog even gevraagd: de router checked toch niet op mac-address he?

Nope, laat voorlopig alles toe.

Vreemdste is, ik neem het mee naar m'n school. En daar kan geen enkele laptop / iMac / PDA's / wat dan ook het netwerk vinden. Wordt wel gewoon uitgezonden. SSID ook.

Toen het wel " even " werkte, wou de iMac hier ook geen verbinding leggen (Timeout, of " Wachten op verbinding " en daar blijft het bij)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan