Draadloos internet zeer traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb heel traag draadloos internet de router die ik gebruik is een WNDR3700 V2 van Netgear.
Vooral op de 1e verdieping duurt het een eeuwigheid om een pagina te laden.
Ik heb wifi analyzer geïnstalleerd op mijn smartphone deze geeft op de 1e verdieping -80dBm aan.
Op de benedenverdieping -72dBm en heel dicht bij de router geeft hij -40dBm aan.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? De router hangt in de meterkast.

Bijvoorbaad dank. :thumb:

Als ik de foto in de handleiding zo zie zitten er geen externe antennes aan.
-40 dBM vlak bij de router betekent zowiezo dat hij geen sterk signaal uitzend (TPLink met slechts 1 antenne leverde me vandaag (op 2 meter) -30 dBM, en dat is nog een simpele router).

Oftewel: Tenzij je er alsnog een externe antenne aan kunt hangen zal de ontvangst blijven tegenvallen. Dus zou je (in het geval je ook een reële ontvangst wil hebben op de 1ste verdieping) een router moeten kopen met meerdere antennes erop, zoals de TL-WR941ND of TL-WR1043ND
Liefst spreek je met de leverancier af dat je 'm kunt terugbrengen/terugsturen als op de 1ste verdieping het met de router alsnog niet het gewenste resultaat oplevert, want er zijn een hoop factoren die de ontvangst bepalen (beton, muren, afstand, andere draadloze netwerken in de buurt etc.)

Verder kun je mogelijk wat verdienen door een weinig bezet kanaalnummer in te stellen, zoals gesuggereerd in tip 3 van de link van ROYONIX.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan