Draadloos internet zond DSL kabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tukje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tukje

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2012
Geachte lezers,

Mijn collega's en ik willen graag draadloos internet op ons kantoor zodat we de printer hierop kunnen aansluiten. Hiervoor heb ik een Thomson TG712 gekocht (helaas zonder handleiding/cd).
Nou zitten er door het hele gebouw gewoon aansluitingen voor CAT5 kabels (waar wij en andere bedrijven gebruik van maken), hoe kunnen we ons modem hierop aansluiten?

Momenteel heb ik de kabel gewoon in Ethernet poort 1 gedaan, de lampjes gaan dan allemaal correct branden en de SSID komt online. Op het moment dat we dan draadloos verbinding proberen te maken met het internet gaat het niet goed. Na het invullen van het wachtwoord komt er verbinding maken te staan, vervolgens IP adres ophalen (duurt lang....) en tot slot zegt hij niet verbonden.

Hierop heb ik geprobeerd om in mijn router te komen, maar dit wil niet (als ik IP adres in vul kom ik denk ik op het centrale netwerk).

Het centrale netwerk is niet in ons beheer dus hier kan ik niks mee doen.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.

Ruud

De handleiding kun je evt ook online vinden (Google), daar zou ik mee beginnen voordat je hem uberhaupt aansluit, als je het verkeerd doet, dan kan het bedrijfsnetwerk daar veel last van hebben.
Hebben jullie geen beheerders ?

Bedankt voor je reactie :)
Ik heb idd de (online)handleiding gebruikt bij het aansluiten, maarja geen nut dus.
We hebben wel netwerk beheerders, maar die betalen we een godsvermogen per minuut, dus probeer het liever eerst zelf op te lossen.

wat zijn de adresgegevens van een computer die gewoon via ethernet kabel op dat netwerk is verbonden? Voer een ipconfig/all uit en post de gegevens.

hierbij

Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : Ruud-PC
Primary Dns Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : westt.local

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 12:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 16-6D-57-47-B5-71
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

Description . . . . . . . . . . . : Bluetooth-apparaat (Personal Area Network
)
Physical Address. . . . . . . . . : 44-6D-57-47-DA-A1

Ethernet adapter LAN-verbinding:

Connection-specific DNS Suffix . : westt.local
Description . . . . . . . . . . . : Realtek PCIe GBE Family Controller
Physical Address. . . . . . . . . : 20-6A-8A-84-27-22
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::88c9:53a5:4b47:c315%13(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.1.73(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : donderdag 1 november 2012 13:32:02
Lease Expires . . . . . . . . . . : woensdag 7 november 2012 13:32:02
Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.254
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.100.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 354445962
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-17-44-CD-D2-20-6A-8A-84-27-22

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.100.1
Primary WINS Server . . . . . . . : 10.0.100.1
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Description . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR5BWB222 Wireless Netwo
rk Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 44-6D-57-47-B5-71

Tunnel adapter isatap.westt.local:

Connection-specific DNS Suffix . : westt.local
Description . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #2
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

Tunnel adapter LAN-verbinding* 11:

Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No

thx
en wat wil je juist bereiken?
1/ Enkel de printer kunnen gebruiken? Is de printer zelf draadloos of moet die bekabeld worden aangesloten? Graag merk en type opgeven.
2/ En willen jullie met jullie computers/laptops ook draadloos het Internet op kunnen?

Wij willen inderdaad de printer aansluiten via wifi (Epson WP-4545) en mobile telefoons op internet via wifi.
Laptop is ook wel handig inderdaad. Printer kan wel via kabel, alleen we hebben alle internet aansluitingen al in gebruik en er moet dus sowieso een hub tussen (daarom dacht ik waarom niet meteen Wi-Fi?!)

Die Thomson is wel niet echt het ideale daarvoor. Waarom een toestel kopen met een DSL-interface die je niet nodig hebt. Kan je die niet omruilen voor een draadloos Access point? Dat is veel éénvoudiger te configureren. Nu het is wel mogelijk met die Thomson maar 1 gegeven heb je sowieso nodig om potentiële conflicten met het bestaande netwerk te vermijden. Je zou het bereik moeten weten waarbinnen de DHCP-server (op 10.0.100.1) adressen uitdeelt voor jullie.

Hmm ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo bij stil had gestaan. Denk als er maar een antenne aan zit dan werkt het vast wel, ben echt een leek op dat gebied.
Gelukkig was dit ding een koopje, gebruik hem momenteel als hub om printer toch via netwerk aangesloten te hebben.

Zou dit een optie zijn:
TP-LINK TL-WA801ND
of
Linksys Wireless-G Access Point WAP54GV2

Bedankt voor je hulp!

Je hebt die Thomson nu toch dus. Je hebt nog niks in de instellingen vd Thomson gewijzigd? En de printer werkt?
Koppel de Thomson volledig los vh netwerk en sluit hem dmv een ethernet kabel aan op een pc/laptop. Deze pc/laptop mag ook geen verbinding hebben met jullie kantoornetwerk (ook niet draadloos). Ik vermoed dat je door het adres 192.168.1.254 in de web interface vd thomson kan geraken? Stel eerst je pc/laptop even in op een vast ip-adres bv.192.168.1.10 (met subnet masker 255.255.255.0). Als je in de interface bent, dien je op zoek te gaan naar een instelling DHCP, dit dien je uit te schakelen (alhoewel ik daar in de manual niks over heb beschreven gezien, beetje vreemd). Verder dien je dan nog het draadloze te beveiligen. Kies een SSID (=naam vh draadloze netwerk), een kanaal (soms staat dit ook auto), en een beveiliging. Voor dit laaste kan je best WPA+WPA2 kiezen met AES als versleutelingstype. Vergeet niet deze instellingen op te slaan. En dan ook niet je pc/laptop terug op de kantoor instellingen te zetten.

Ik vroeg in een vorige post naar de DHCP-pool vd server op jullie kantoor netwerk maar bovenstaande zou ook geen probleem mogen opleveren. Het enige nadeel zal zijn dat, telkens als je iets in de instellingen vd Thomson moet wijzigen, de pc/laptop waarmee je dit doet zijn adres zal moeten veranderen naar die 192.168.1.xxx reeks.

Je kan ook gewoon heel simpel: Connectify me pro voor een laptop downloaden, ff cracken zodat ie de volledige versie heeft.
Instelle dat ie het LAN singaal wat ie ontvangt en via WLAN weer door stuurt et voila :)

Mot wel de laptop aan staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan