Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Hoi,

wie weet of het mogelijk is om in een huis ervoor te zorgen dat de vaste computer de server is voor een laptop. En niet via kabeltjes, maar draadloos, zodat je in de tuin kunt internetten.

Ik heb @home kabel.
Dan wordt de verbinding dus in tweeën gesplitst als het goed is toch?

In t****ie moet het kunnen, maar je bedoelt zonder draadloze router denk ik? met 2 usb netwerkkaartjes ofzo ..

Waarom wil je dat je vast pc server wordt? Dan moet deze aanstaan dus wil je op je laptop draadloos kunnen internetten. Als je draadloos wilt neem je toch gewoon een accesspoint en draadloze PCMCIA kaart en evt draadloze netwerkkaart voor je vaste pc. Dan hoeft je vaste pc niet aan te staan wil je op je laptop kunnen internetten is toch veel handiger?

Geplaatst door Robbert1978
Waarom wil je dat je vast pc server wordt? Dan moet deze aanstaan dus wil je op je laptop draadloos kunnen internetten. Als je draadloos wilt neem je toch gewoon een accesspoint en draadloze PCMCIA kaart en evt draadloze netwerkkaart voor je vaste pc. Dan hoeft je vaste pc niet aan te staan wil je op je laptop kunnen internetten is toch veel handiger?

dan moet je wel een draadloos accespoint met ingebouwde router nemen

accespoints?
draadloze PCMCIA kaart ?
Router?

Ben niet zo thuis in dat soort dingen :o

Geplaatst door toetje33

dan moet je wel een draadloos accespoint met ingebouwde router nemen
Idd, zoeen heb ik (BEFW11S4 van Linksys). Nadeel is wel de veel hogere prijs.

Als je Windows XP hebt is het helemaal makkelijk, dan kan je met 2 muisklikken je internet verbinding delen en dan werkt alles meteen. :thumb:

Geplaatst door Smartguy
accespoints?
draadloze PCMCIA kaart ?
Router?

Ben niet zo thuis in dat soort dingen :o

Een accesspoint is zeg maar een soort router, deze sluit je aan op je kabelmodem, dit is het basisstation van je draadloze netwerk (waar je evt ook pc's via kabeltje op aan kan sluiten als je dat wenst)

Wat je nu nog nodig hebt is een draadloze netwerkkaart voor je laptop, een PCMCIA kaart dus.

Een router is ervoor dat je niet 1 pc als server hoeft te gebruiken om meerdere pcs op internet aan te sluiten. Tevens werken de meeste routers gelijk als firewall dus dat is wel handig

Een accespoint is volgens mij meer een hub, Je hebt dus echt een router nodig,

De naam van die 2 slotjes die boven elkaar zitten aan een zeikant noemt met pcmcia sloten (weet niet waarvoorhet staat) heir is gemakkelijk een draadloze netwerkkaart in te klikken en klaar is Smartguy:p

Geplaatst door toetje33
Een accespoint is volgens mij meer een hub, Je hebt dus echt een router nodig,

De naam van die 2 slotjes die boven elkaar zitten aan een zeikant noemt met pcmcia sloten (weet niet waarvoorhet staat) heir is gemakkelijk een draadloze netwerkkaart in te klikken en klaar is Smartguy:p

AccessPoint
Een AccessPoint is een basisstation dat de aangesloten PC's toegang geeft tot de server of de internetaansluiting. Een AccessPoint is een zender die de informatie stuurt naar de computers die deel uitmaken van het netwerk. Per AccessPoint kunt u maximaal 64 PC's aansluiten

Een accesspoint is dus echt geen hub hoor, niet elke accesspoint is ook een router, maar vele wel.

ik heb dit dus ook en het werkt pervect
wat je nodig hebt is
een utb hub
een accespoint
en een draadloos netwerkkaart voor je laptop en dan internet delen
het werkt pervect want ik zit nu op de bank met mijn laptop op schoot mail me maar voor vragen

igormike@hotmail.com

Geplaatst door Robbert1978

AccessPoint
Een AccessPoint is een basisstation dat de aangesloten PC's toegang geeft tot de server of de internetaansluiting. Een AccessPoint is een zender die de informatie stuurt naar de computers die deel uitmaken van het netwerk. Per AccessPoint kunt u maximaal 64 PC's aansluiten

Een accesspoint is dus echt geen hub hoor, niet elke accesspoint is ook een router, maar vele wel.
Nee hoor, een Access Point is nooit een router. Er zijn wel routers die ook een Access Point bevatten. Een Access Point is niets anders dan een netwerkbrug met versterking. Hij verandert zelf niets aan de inhoud van de pakketten en hun richting. Oftwel: een draadloze hub. toetje33 heeft wel degelijk gelijk.

EDIT
stormtrooper: je hebt dus een router met ingebouwd access point nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan