Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

chaliko

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Ik wil thuis een draadloos netwerkje maken en ook internet delen, nu heb ik van asus een router(wl-500), een pcmcia kaartje (wl-100) en een pci-kaart gekocht.

Het wil alleen niet echt vlotten met het netwerk,'k heb volgens mij wel alles volgens het boekje gedaan kabeltje van kabelmodem naar WAN-poort, op de computers drivers geinstalleerd.

Beide comp's 'zien' de router wel maar een internetverbinding of verbinding met elkaar ho maar.

Als iemand een tip heeft, graag.

PS: internetverbinding is chello classic

in je router setup scherm zit denk ik ook iets van clone ip. Doe dat eens, dat wil nog wel eens helpen

Krijgt je router wel een IP adres van Chello? Kun je dat in de status van de router zien? Heb je op de router een IP adres ingesteld? Geeft de router IP adressen uit? (DHCP) krijgen de PC's wel een IP adres?

Kortom behoorlijk wat vragen........:D

Je moet bij Quick Setup het MAC adres van de pc die oorspronkelijk Internet verbinding had met Chello aan geven. Dus van de netwerkkaart en niet van de Wireless kaart. Zie http://www.cs.vu.nl/~bochoven/MAC_PC.html hoe je achter het MAC adres kunt komen. Dit heeft met Chello te maken, daar waarschuwde de winkel me al voor toen ik hem kocht.

Je kan de volgende instellingen erin zetten:
Alles bij Wireless onder Interface op auto zetten, channel etc. en Open system en geen encryption. Block broadcast SSID op Yes. Probeer eerst eens met dit "open" systeem of je kan internetten, lukt dit dan kan je WEB-128bits en een Key erop zetten. Bij Bridge moet ie op AP only staan, Auto channel. Bij Access Control kan je Accept en het MAC adres van de pc/laptop invullen, dit hoeft niet maar dan heeft alleen diegene "access". Ik gebruik de DHCP Server om een IP adres te verkrijgen en dat werkt goed. Oja ik heb bij de Chello verbinding op de "originele" pc het vinkje bij Firewall voor Internet weg moeten halen omdat anders de beide pc's elkaar niet zagen in het netwerk. Je kan met de Wizard op beide pc's de netwerkverbinding maken. Ik kan Internetten via Chello en netwerken op de pc en mijn draadloze laptop. Mocht je meer willen weten over die Router instellingen dan kan je altijd reageren.

Groeten van G.I. Jane

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan