Draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter elma
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elma

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Op mijn laptop heb ik een wireless lan netwerkmodule. Betekent dit dat ik draadloos kan internetten? Of heb ik hiervoor nog een bepaalde kaart of iets anders nodig?

Een draadloze router zou ook handig zijn of er moet dicht in de buurt een router open staan waar je op kunt verbinden :)

Heb een router in de buurt, dus dan kan het in feite.....
Hartstikke bedankt!

Zolang die een signaal uitzend en niet beveiligd is zou het kunnen werken

Drivers

Een poosje geleden zijn er nieuwe drivers uitgegeven voor draadloze apparatuur, hierbij zit ook een programaatje. Met dit programmaatje kun je naast verbinding maken met een router ook verbinding maken met andere computers die een signaal uitzenden/ontvangen.

Waar deze softwawre te downloaden is weet ik niet, maar als ik het wel weer horen jullie het!

Geplaatst door elma
Heb een router in de buurt, dus dan kan het in feite.....
Hartstikke bedankt!

Kijk uit en maak hier geen misbruik van !! Wat je aan het doen bent is illegaal.

Beter is zorgen dat je de boel zelf beschikbaar hebt.

Is het illegaal om ergens gebruik van te maken als het gewoon beschikbaar is? Vind ik niet.

Als ik een laptop heb met de mogelijkheid tot draadloos netwerk en toevallig heeft de buurman z'n router openstaan zodat ik kan internetten ga ik daar gewoon gebruik van maken. Uiteraard is het een ander verhaal als je er <b>mis</b>bruik van maakt...

Hij is leuk !

Het zou mi beter zijn om voorzover je dat weet de eigenaar van de lijn er op te attenderen dat de beveiliging niet deugt en dat dit in het belang van hemzelf gewijzigd zou moeten worden.

Als dan vervolgens geen actie volgt is het aantrekkelijk om mee te liften maar waarom niet gewoon zelf de spullen voor elkaar maken ?

Wat gaat deze persoon doen,welke sites bezoeken op een ip adres van iemand anders en ga zo maar even door.

Ik ben en blijf van mening dat het advies hier gegeven niet het juiste is.Het is aantrekkelijk maar niet correct !

Het gaat hier om internet binnen een studentenhuis. Of het gedeeld kan worden. Ja dus, makkelijk! Er is zeker GEEN sprake van misbruik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan