draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

eugdeman

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Wie kan mij vertellen wat ik nog nodig heb om met mijn laptop op internet te komen.
Ik heb nu internet met mijn gewone pc, via een zyxel prestige 600 modem (router). In de laptop zit een Ralink RT 2500 wireless lan card.
Ik heb gehoord dat ik zede 2 apparaten met elkaar in contact kan brengen ¿¿ Ik weet alleen niet hoe. En wat ik daar dan eventueel voor moet kopen.

eugdeman zei:
Wie kan mij vertellen wat ik nog nodig heb om met mijn laptop op internet te komen.
Ik heb nu internet met mijn gewone pc, via een zyxel prestige 600 modem (router). In de laptop zit een Ralink RT 2500 wireless lan card.
Ik heb gehoord dat ik zede 2 apparaten met elkaar in contact kan brengen ¿¿ Ik weet alleen niet hoe. En wat ik daar dan eventueel voor moet kopen.
als je draadloos wilt gaan internetten heb je alleen nog een wireless accesspoint nodig, je zou er bijvoorbeeld een van linksys kunnen nemen. Als je die hebt gekocht moet je via de handleiding de instellingen doornemen en dan kan je draadloos internetten.

ik heb nu een accespoint gekocht en nu zegt de laptop no device was found???
ik ga er van uit dat ik nu alles heb??
op de assus wl330g branden 3 lichtjes dus dat is volgens mij goed. ik denk dat het in de laptop zit maar waar???

eugdeman zei:
ik heb nu een accespoint gekocht en nu zegt de laptop no device was found???
ik ga er van uit dat ik nu alles heb??
op de assus wl330g branden 3 lichtjes dus dat is volgens mij goed. ik denk dat het in de laptop zit maar waar???
je moet even de gebruiksaanwijzing van het accesspoint lezen hoe je de verbinding van point naar router en point naar laptop moet instellen
wat voor accesspoint heb je

ik heb eeb asus wl330g gekocht. Maar ik ben er nog steeds niet uit. Er komt ook geen antenne uit de laptop ik weet niet of dat nodig is??

zendmastje

Zo weer een stap verder, ik heb de accespoint goed aangesloten dat weet ik omdat ik er een andere laptop op heb gezet van mijn broer en die had gelijk contact.
Probleem bij mijn laptop is dat het ledje met zendmastje onder het toetsen niet brand. Als ik bij die van mijn broer de knop voor wireless lan uitzet heeft hij precies hetzelfde probleem als ik. De vraag is dus nu hoe schakel ik dat lampje aan???? het is een airis laptop. (of notbook) ik weet het verschil niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan