Draadloos internet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik ga vanmiddag draadloos internet "aanleggen".
En omdat het mijn eerste keer is, even wat vragen...

Op dit moment is er internet een telefoonlijn: adsl, met een splitter er tussen. Nu moet er draadloos internet komen voor zowel een pc als voor een laptop.

De laptop heeft een Wireless 1390 802. 11b/g 54 mbps mini-PCI wireless Card. Daarmee heb ik toch voldoende om draadloost te internetten op de laptop? Daarhoeven toch geen andere ontvangers bij?

Wat heb ik dan nog nodig. een draadloze router en een ontvanger voor de PC? Wat voor een ontvanger moet dat zijn?

Met andere woorden, help!!!

Alvast heel hartelijk bedankt.

Issam

Bedankt. Een hoop info. Die kaart die ik beschreef (Wireless 1390 802. 11b/g 54 mbps mini-PCI wireless Card), dat is toch voldoende voor de laptop om verbinding met het draadlose internet te maken?

Dus ik heb alleen nog een router en een ontvanger voor de pc nodig?

Die kaart die ik beschreef (Wireless 1390 802. 11b/g 54 mbps mini-PCI wireless Card), dat is toch voldoende voor de laptop om verbinding met het draadlose internet te maken?

Dus ik heb alleen nog een router en een ontvanger voor de pc nodig?

Ja, die kaart zou het moeten doen. Dan heb je inderdaad nog een wireless accesspoint (of wireless router) nodig. Als je je PC ook wireless wilt moet daar een wireless ontvanger in, een kaart of een usb wifi ontvanger. Maar je kunt je PC ook nog steeds met een netwerkkabel aan de router of switch hangen, het hoeft niet per se allemaal wireless.

Jelle

Ok top, dan moet ik die 2 dingen nog hebben.

Stel ik wil wel alles draadloos hebben (ik weet het nog niet zeker). Gaat dan het snoer van mijn adsl modem als enige snoer mijn router in?

Dat klopt ja.
Er gaan geen kabels naar de computer. Alleen een naar het modem toe.

Ok. Duidelijk.

Het gaat hiet om een 10 mb adsl verbinding. Is er dan nog een snelheid waar ik bij bij het kopen van de router, en de ontvanger voor de pc op moet letten?

Het gaat trouwens om adsl via glasvezel. Maakt dat nog iets uit?

de meeste router en ontvangers die je kunt kopen werken met 54 Mb/s. Let wel, de snelheid kan inzakken naar 11 Mb/s of nog lager als de verbinding tussen router en laptop/pc slecht is. Hou dus rekening met het plaatsen van de router, stop deze niet weg in de meterkast of in de buurt van metalen delen/constructies en andere apparaten die straling uitzenden (magnetron, draadloze telefoon etc.) Plaats ook je laptop op een plek zodat deze het signaal goed kan ontvangen.

Nog een vraag.

Het gaat hier dus om internet via glazvezel. De pc gaat dus niet via een adsl-modem naar de telefoonlijn, maar de pc zit rechtstreeks op de optische kabel. Maar omdat we geen kabel willen, willen we er dus een draadloze router tussen zetten. Kan dit, of is het moeilijker omdat het om glasvezel gaal?

Graag jullie hulp.

cool

He, dat klint leuk. Dan heb je dus een glasvezel netwerkadapter in je computer. Weet je zeker dat dat zo is, dat er niet een kasje tussen zit die de glasvezel omzet naar een UTP kabel? Dat kastje kan bijvoorbeeld een PacketFront CPS 500 zijn of zo...
Zo niet, dan heeft wel een consequentie, want je router moet dan ook een glasvezeladapter in zich hebben. Maar als er een kastje tussen zit die een UTP uitgang heeft, kan je een gewone router gebruiken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan