Draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veriitas

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2007
Goedenavond,

ik ben van plan om een laptop te kopen en dan wil ik graag draadloos internet.
Ik heb echt geen idee wat ik hiervoor moet aanschaffen en of mijn
internet snelheid dan omlaag gaat..

Ik heb een PC boven staan nu met kabel verbinding met snoer
ik vroeg me af of ik dit zo kon behouden en draadloos internet kon hebben?
Of maakt dit niet zoveel uit qua snelheid?

Alvast bedankt!!

MVG Veriitas

Ik heb trouwens internet van UPC als ik een nieuwe draadlooze modem wil moet
ik dan naar UPC? of kan ik zelf eentje aanschaffen?

Laatst bewerkt:
Een draadloze router kopen, deze sluit je aan achter je modem en voor je computers.
Dan kun je doorgaans 4 pc's bedraad en nog heel wat pc's draadloos verbinden

Een draadloze router kopen, deze sluit je aan achter je modem en voor je computers.
Dan kun je doorgaans 4 pc's bedraad en nog heel wat pc's draadloos verbinden

Dat is het enige?:p

enig idee hoeveel ze kosten? een link met plaatje misschien?

In ieder geval ontzettend bedankt voor reactie en jullie tijd;)

Prima keus voor de doorsnee internetter (heb hem zelf ook:D)

Ik heb trouwens internet van UPC als ik een nieuwe draadlooze modem wil moet
ik dan naar UPC? of kan ik zelf eentje aanschaffen?

UPC heeft geen draadloze modem, maar wel een draadloze router beschikbaar.
Die kan je bestellen voor een eenmalige prijs van 89,99
Hier krijg je 2 jaar hardware garantie bij + ondersteuning bij het instellen van de verbinding via de bijgeleverde draadloze USB stick.

Yes Killer......

Voor de WRT54G ben je nog geen 50 euri kwijt en een usb heb je met een laptop niet nodig. Dat scheelt maar liefst 40 euri ....... :rolleyes:

Uh ik zat op internet te kijken en wou 1 bestellen maar:

Linksys, WRT54GC DSL-Router
vereist ADSL modem
4x LAN. 54 MBit s WLAN

Ik heb Kabel van UPC "light"

Werkt het dan wel? er staat duidelijk ADSL modem:eek:

Hoi,

Mag ik vragen waar je woont (staat niet in je profiel).
Waarom:

Ik 'werk' voor nogal wat klantjes.
O.a. advies over aanschaf; overzetten van gegevens en installeren van een nieuwe pc; aanleg van een (draadloos) netwerk.
Cursus thuis, ondersteuning, onderhoud .. etc. etc.

Op het moment dat je een router bestelt ben je vaak ook verzendkosten e.d. kwijt en ik denk dan .... zonde van het geld.

Maar waar je voordelig een router koopt is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont ... want het advies er ééntje te kopen bij Paradigit, terwijl je in Groningen woont .... ja, da's natuurlijk onzin.

... en de router waar jij het over hebt, heeft totaal geen zin, want kost meestal weer meer dan de 'standaard' WRT54G ... en je hebt geen andere nodig!

De router kan je in principe op twee plekken aansluiten:
- op de plek waar nu je kabelmodem staat en hierop sluit je dan weer de huidige lange utp-kabel aan naar je pc
- op de plek waar nu je pc staat: kabel van pc eruit en in de wan-poort van je router; extra kabel tussen lan-poort van de router en je pc.
De plek is afhankelijk van de dichtstbijzijnde lokatie waar je in de regel je notebook zal gaan gebruiken.
Heb je een woning met een tussenverdieping en een zolderverdieping en staat je huidige pc op de tussenverdieping, zou ik daar de draadloze router aansluiten. Dat garandeerd het grootste bereik 'beneden', op de 'tussenverdieping' én op zolder. Maar nogmaals: is dus afhankelijk van jou praktische situatie.

Laatst bewerkt:
Uh ik zat op internet te kijken en wou 1 bestellen maar:

Linksys, WRT54GC DSL-Router
vereist ADSL modem
4x LAN. 54 MBit s WLAN

Ik heb Kabel van UPC "light"

Werkt het dan wel? er staat duidelijk ADSL modem:eek:

Dat is een DSL router.
Dus alleen geschikt voor (A)DSL verbindingen.
Dit zal niet op een kabelverbinding van UPC werken.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik vragen waar je woont (staat niet in je profiel).
Waarom:

Ik 'werk' voor nogal wat klantjes.
O.a. advies over aanschaf; overzetten van gegevens en installeren van een nieuwe pc; aanleg van een (draadloos) netwerk.
Cursus thuis, ondersteuning, onderhoud .. etc. etc.

Op het moment dat je een router bestelt ben je vaak ook verzendkosten e.d. kwijt en ik denk dan .... zonde van het geld.

Maar waar je voordelig een router koopt is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont ... want het advies er ééntje te kopen bij Paradigit, terwijl je in Groningen woont .... ja, da's natuurlijk onzin.

... en de router waar jij het over hebt, heeft totaal geen zin, want kost meestal weer meer dan de 'standaard' WRT54G ... en je hebt geen andere nodig!

De router kan je in principe op twee plekken aansluiten:
- op de plek waar nu je kabelmodem staat en hierop sluit je dan weer de huidige lange utp-kabel aan naar je pc
- op de plek waar nu je pc staat: kabel van pc eruit en in de wan-poort van je router; extra kabel tussen lan-poort van de router en je pc.
De plek is afhankelijk van de dichtstbijzijnde lokatie waar je in de regel je notebook zal gaan gebruiken.
Heb je een woning met een tussenverdieping en een zolderverdieping en staat je huidige pc op de tussenverdieping, zou ik daar de draadloze router aansluiten. Dat garandeerd het grootste bereik 'beneden', op de 'tussenverdieping' én op zolder. Maar nogmaals: is dus afhankelijk van jou praktische situatie.

Ik woon in Leeuwarden en ik zal laptop vooral in woonkamer en eerste verdieping gebruiken
waar me pc ook staat. Ik denk dat het wel handig is als ik de router
naast me pc zet want ik had gehoord dat het nog wel eens voor
problemen kon zorgen in de meterkast:O

Is dit de goeie trouwens? http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=1025&ref=2

Die te gebruiken is voor UPC kabel dan:P

Laatst bewerkt:
www.norrod.nl
www.update.nl
Zijn bedrijven die je in de binnenstad van leeuwarden kunt vinden.
Kan je even bij hen op de site kijken naar een router welke binnen jouw prijsklasse zit.

www.cknijdam.nl
Zit in het Noordwesten in Leeuwarden.

Wat je in Leeuwarden ook kan doen is Orange ADSL.
Heb je voor een ~24,- 20 mbit verbinding.
Daarbij kan je dan ook meteen voor een draadloze livebox kiezen.
Daarbij nog een KPN-verbinding van ~6 - 8 euro erbij, zit je op 30 - 35 euro.
De goedkoopste verbinding staat niet op de site(ik zie em iig niet) van KPN (tacktische verkoop...)

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Ik dacht dat me vraag was opgelost en wou de router in de winkel kopen.
Maaaar ik stond voor de kassa en toen las ik aan de zijkant
dat de G versie niet geschikt was voor gamen zonder lag
en de N-versie wel van Linkys nou vroeg ik me af of dit echt
zo was of gewoon een dom verkoop trucje(!?)

Hoop dat iemand me kan helpen

BVD LoLLy

Hoi,

Voorlopig heb je toch nog geen laptop?
En gamen, dat doe je op dit moment met je pc en die is bekabeld aangesloten.
Dan speelt dat verhaal van G... of N... voor gamen helemaal niet.

Bovendien:
Als je die N-router koopt (w.s. WRT300-N) dan moet je daar ook compatible N-netwerkkaarten bij aanschaffen, wil je profiteren van die hogere datasnelheid.
In notebooks zit veelal nog geen wireless-N netwerkkaart, maar G. en dat zou dus een extra aanschaf van een pcmcia-kaart betekenen. Zo'n 70 Euri extra ongeveer.

De aanduiding B~~, G~~ of N~~ staat voor snelheid van draadloze gegevensoverdracht (simpel uitgelegd) en N is een nieuwe standaard, die - nogmaals - veelal niet beschikbaar is in de huidige notebooks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan