draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

M 3

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2002
Berichten
178
ik heb kabelinternet van zeelandnet,nu heb ik pc met utp kabel aangesloten op zldnet modem,maar ik wil op m`n laptop draadloos internet en misschien later pc ook draadloos,
wat heb ik hiervoor precies nodig?ik heb van iemand iets gekregen van het merk:Medion,Type MD40900(dacht router)maar verder zit daar niks bij.
wie kan mij simpel uitleggen wat ik precies nodig heb om zelf draadloos internet werkend op laptop te krijgen en of ik wat met de MD40900 kan doen.
 
ik heb dus alleen de MD40900,moet ik ook een USB Wlan adapter hebben om draadloos verbinding met MD40900 te maken?want dat heb ik niet
 
Het feit dat de WLAN router en WLAN adapter in 1 bundel verkocht worden wil niet zeggen dat je verplicht de WLAN adapter uit het pakket moet hebben voor verbinding.

Elke goed werkende WLAN adapter moet, met instellen van de SSID, het type encryptie en de daarbij horende encryptiesleutel verbinding kunnen maken met een WLAN router die dezelfde SSID, encryptie etc. instellingen heeft.
Natuurlijk moet het signaal sterk genoeg zijn, dus dus niet te ver uit de buurt van de WLAN router proberen om verbinding te maken.

Ga even naar de winkel, en haal een USB WLAN adapter. Merk zal er niet echt toe doen, zolang de WLAN adapter de encryptie-soort ondersteunt die je in de WLAN router instelt.

PS: Bedraad aansluiten kan ook, dan heb je alleen een netwerkkabeltje nodig.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb kabelinternet van zeelandnet,nu heb ik pc met utp kabel aangesloten op zldnet modem,maar ik wil op m`n laptop draadloos internet en misschien later pc ook draadloos,
wat heb ik hiervoor precies nodig?ik heb van iemand iets gekregen van het merk:Medion,Type MD40900(dacht router)maar verder zit daar niks bij.
wie kan mij simpel uitleggen wat ik precies nodig heb om zelf draadloos internet werkend op laptop te krijgen en of ik wat met de MD40900 kan doen.

Waarschijnlijk heeft je laptop al een ingebouwde draadloze netwerkkaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan