draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

veerle01

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Berichten
60
Ik heb via hetnet een speedtouch draadloos modem.
Via laptop heb ik ook speedtouch kaartje, verbinding is goed.

Nu heb ik een vaste pc gekregen van iemand, er zit een draadloos kaartje in met antenne van merk Linksys wireless/G pci adapter.

mijn vraag is kan ik via dat kaartje ook connecten naar speedtouch modem van hetnet.
ik kan deze niet vinden, wel andere in de buurt.
zoja, moet ik iets instellen
 
Het zou kunnen zijn dat het speedtouch draadloze netwerkje (=de SSID) zich niet bekend maakt. Dit wordt vaak uit beveilingsoogpunt gedaan.
Vul eens de SSID, type encryptiecodering en de bijbehorende sleutel eens handmatig in voor de Linksys.

Tijs.
 
Bij HetNet staan die gegevens normaal gesproken op zo'n gele stikker op hun draadloze kastje. Zoek er even naar, ik geloof meestal op de onderkant.
Hoe in te stellen op de Linksys de handleiding erbij pakken. Heb je die niet, dan even a.h.v. juiste Linksys typenaam van je PCI kaart (kijk even hier) de handleiding downloaden via www.linksys.nl -> Ondersteuning -> Technische ondersteuning -> Kies een product

Succes,
 
dank je, ga proberen, maar het is dus geen probleem om 2 merken aan elkar te koppelen
 
Nee, dat mag geen probleem zijn.

Tijs.
 
Fijn dat het geholpen heeft! :thumb:

Graag nog even de vraag op opgelost zetten, via klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", die staat rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.
 
alleen nog 1 vraagje, is er een manier om deze verbinding sneller te maken dmv. bv een draadje eraan te koppelen die de antenne langer maakt, snelheid is super langzaam, staat wel ca. 20 meter van modem vandaan.
 
Tips hieromtrent lijken mij veel te technisch voor je om met enig vertrouwen te laten uitvoeren.
Bel de helpdesk van je provider, met een beetje mazzel hebben zij tips die je, met hun begeleiding aan de telefoon, direct zou kunnen uitvoeren. Zij kennen je apparaat goed, dus meeste kans bij hen.


Tijs.
 
computer dichterbij zetten, of misschien een zogenoemde repeater als die er voor draadloos is. er is wel een kabel die je op je netwerkkaart aansluit om vervolgens een losse antenne erop aan te sluiten, maar dit is vaak niet meer dan 2meter kabel omdat je daar net zo goed signaalverlies op hebt.

wat ik meestal als goed ervaar is om er een sterkere antenne op te zetten.
ik weet niet hoe sterk die van u is, maar je hebt ze geloof ik tot 6dB

erg technisch, maar een antwoord is een antwoord ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan