Draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter zarko
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zarko

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
Wat is het verschil als ik draadloos internet thuis wil installeren, op Alternate zie ik dat er verschillende apparatur is waardoor ik in de war raak.

Wat is een Netwerk Access Points en waarvoor dient die en waarvoor dient dan een Netwerk Routers WLAN, is dat niet hetzelfde?

Wat heb ik nodig als ik thuis wil internetten, met 4 PC's/laptop's?

ik heb een belkin router nimo+ aangesloten op mijnmodem <speedtouch>deze is makkelijk te installeren en werkt heel goed 4 pc, erop met een draad kan en als ze draadloos zijn is het ook geen prbleem gr jaap

Wat is het verschil als ik draadloos internet thuis wil installeren, op Alternate zie ik dat er verschillende apparatur is waardoor ik in de war raak.

Wat is een Netwerk Access Points en waarvoor dient die en waarvoor dient dan een Netwerk Routers WLAN, is dat niet hetzelfde?

Wat heb ik nodig als ik thuis wil internetten, met 4 PC's/laptop's?

een accespoint is een soort tussenstation na een router. (wat ik hiervan weet )

wat je nodig hebt om zelf draadloos internet te krijgen is, een modem , router( draadloos )

welke provider heb je want dan kunnen routers verschillen en wat voorn verbinding heb je nodig alleen woonkamer of moet deze ook nog naar boven door 2 betonnen plafons?

om je pc draadloos te krijgen is het verstandigst om een pci wireless kaart er in te zetten .

wil je ze alle 4 draadloos?
en misschien zit er in de laptops al draadloos ( de laptops van nu en 2 jaar zit bijna standaard draadloos in het beeldscherm verwerkt)

Een accesspoint is inderdaad ongeveer wat de vorige posters aangegeven hebben: Simpelweg een apparaat dat draadloos toegang geeft tot een (bedraad of draadloos) netwerk.
Het ding kan zelf niets, behalve toegang geven, dus als je Internet wilt delen, dan zul je daarnaast ook een Internet-router (kabel-internet) of een Internet-router/modem combi-apparaat (ADSL-internet) nodig hebben, waar je de functionaliteit d.m.v. het accespoint dan uitbreidt met draadloze toegang.

Heb je toevallig een Internet-router of een combi-apparaat van je provider gekregen (Livebox en Experiabox zijn voorbeelden van dat soort apparaten), dan ben je met een accesspoint goed bediend.

Heb je vanuit je provider alleen een modem gekregen, dus geen modem/router combi of een aparte router erbij, dan moet je een Broadband router kopen om Internet te kunnen delen. Kies je daarvan een draadloze variant, dan kan Internet ook met draadloze computers gedeeld worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb laptop en daar kan ik al draadloos mee het internet op, dat weet ik want ik gebruik 'm ook op tijdens studie.

Eén PC (Medion, P4 3,2 Ghz 1024 MB RAM) heeft ook al een ingebouwde draadloos verbinding. Voor de 2 andere PC's zal ik dan een PCI wirless moeten kopen.

Internetprovider is @Home.

Wat voor één draadloze router raden jullie dan aan? De modem zit beneden en de draadloze router moet wel ook bereik boven hebben, wel door 2 plafonds heen ;)!

Hoi,

Of die twee vloeren belangrijk zijn, hangt af van wat voor vloeren. Is het beide beton, dan heb je veel signaalverlies. Let ook op 'dragende' betonnen wanden. Houten vloeren en gipswanden hebben weinig signaal verlies. Plaats de router dan op de tussenverdieping en kies voor Wireless-N. Je moet dan wél ook in de pc en notebook een wireless-n netwerkkaart aanschaffen, dus nogal een kostbaar geheel.
Voordeel: een beter bereik, én het is sneller. Zelf heb ik de Netgear gigabit hieronder, tot volle tevredenheid.
Ik heb de pc - als apparaat met een vaste plek - trouwens bekabeld met een gigabit netwerkkaartje. Is supersnel en zeer stabiel. Bovendien een voorwaarde voor firmware-update's van de router!
Advies dus: sluit minstens één apparaat bekabeld aan.

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_92_94_366&products_id=18368434

http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_92_94_366&products_id=8355414

Wil je draadloos met een pc in combi met de netgear hierboven, schaf dan deze aan voor een zeer goed en snel bereik: http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_92_94_368&products_id=86448353
En bekabeld:
http://www.pcmegastore.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_92_95&products_id=86264110

Kijk ook wat je met vier apparaten gaat doen met je printmogelijkheden en centrale opslag.
Dat hoeft allemaal niet in één keer, maar zorg dat je 'basis' goed is met een degelijke en op de toekomst gerichte router en snelle netwerkkaarten met een goed draadloos bereik. Kom je later nooit 'van een kouwe kermis thuis' ... :p

P.s. Nieuwe woningen in 'moderne' wijken blijken veel signaalproblemen te hebben (vb: de wijk Vathorst in Amersfoort en Schuytgraaf in Arnhem) door de gewapend betonnen constructies. Vuistregel: hoe aparter de indeling, hoe groter de kans op 'ruis'. Vooral gewapend beton (waarin staal verwerkt dus) zijn de grootste boosdoeners. Mijn devies: waar mogelijk bekabeld (met name voor 'vaste' pc's dus), waar zinvol draadloos (voor laptops dus)

Laatst bewerkt:
Ik heb laptop en daar kan ik al draadloos mee het internet op, dat weet ik want ik gebruik 'm ook op tijdens studie.

Eén PC (Medion, P4 3,2 Ghz 1024 MB RAM) heeft ook al een ingebouwde draadloos verbinding. Voor de 2 andere PC's zal ik dan een PCI wirless moeten kopen.

Internetprovider is @Home.

Wat voor één draadloze router raden jullie dan aan? De modem zit beneden en de draadloze router moet wel ook bereik boven hebben, wel door 2 plafonds heen ;)![/QUOTE

Ik persoonlijk vind ik linksys en netgear erg fijn. maar dat is mijn mening,
een G versie ( wat je waarschijnlijk op dit moment op je laptop hebt zitten )
is kwa bereik wel goed , alleen de betonne vloeren/plafons is inderdaad handig om een N router te hebben. maar denk dat het met een linksys wrt54GL ook wel moet lukken.

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan