Draadloos Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb draadloos Internet met een Plant Wireless Broadband Router.
Soms werkt dit maanden achtereen niet: ik krijg telkens bericht bij een poging mijn mails op te halen dat de server niet wordt gevonden. Krijg ook geen Internetverbinding.
In de werkbalk notificaties onderaan staat echter dat de Signaalsterkte zeer goed is.
Als ik dan een ander draadloos netwerk kies (van de buren :rolleyes:) dan krijg ik meestal wél mails binnen en kan ik op het Internet.
In IE explorer het IP adres van de router instellen en dan naar Quick setup heeft ooit geholpen, nu niet meer. In welke richting moet ik hier gaan zoeken naar een oplossing?

Hoi Renee,

ik denk dat je dit even rigoreus moet aanpakken.

daarom een paar vragen

eerst wil ik weten of er internet aanwezig is, als je hem rechtstreeks met een kabel op de modem aansluit en dan de modem even 30 seconden van de stroom haalt en vervolgens weer erop zet, doet hij het dan wel?

Als je de virusscanners/firewalls uitschakelt (liefst verwijderen) kom je dan wel in de quicksetup van je router?

Heb je de router al eens reset met het knopje aan de achterkant?

als je de verbinding verbreekt met de router en vervolgens weer probeert te verbinden, wat voor melding geeft hij dan?

veel succes en ik hoor het wel

Hoi Renee,

ik denk dat je dit even rigoreus moet aanpakken.

daarom een paar vragen

eerst wil ik weten of er internet aanwezig is, als je hem rechtstreeks met een kabel op de modem aansluit en dan de modem even 30 seconden van de stroom haalt en vervolgens weer erop zet, doet hij het dan wel?

Als je de virusscanners/firewalls uitschakelt (liefst verwijderen) kom je dan wel in de quicksetup van je router?

Heb je de router al eens reset met het knopje aan de achterkant?

als je de verbinding verbreekt met de router en vervolgens weer probeert te verbinden, wat voor melding geeft hij dan?

veel succes en ik hoor het wel

Bedankt voor je reactie.
Foutmelding als ik default wireless networdk kies: Fout 0X800CCC0D: kan de e-mail server niet vinden.
Rechtstreeks PC op modem: zelfde melding
Rechtstreeks op modem na stroomonderbreking: zelfde melding
Na terug aansluiten van router op modem: zelfde melding
Ik geraak wel in de quick setup,maar na uitvoering hiervan geen verandering
Reset:ik zie geen KNOPJE op de router, enkel een GAATJE (???) waar RESET bijstaat. Hier in geprikt met een ijzeren staafje maar er schijnt niet veel te gebeuren.

Hoi,

Als je rechtstreeks met de modem verbonden geen internet hebt, staat er ofwel een instelling in de PC niet juist ofwel is je modem de geest aan het geven.

Welke provider heb je?
Welk besturingssysteem staat er op je pc?

Hoi,

Als je rechtstreeks met de modem verbonden geen internet hebt, staat er ofwel een instelling in de PC niet juist ofwel is je modem de geest aan het geven.

Welke provider heb je?
Welk besturingssysteem staat er op je pc?

Ik woon in Wallonië en de provider is TVCablenet (Telenet bestaat hier niet, Belgacom gaat ook niet vanwege mast te ver).
Ik heb die modem nog maar 2 jaar en heb dergelijk probleem al eerder gehad, denk dat ik het toen heb opgelost door de setup opnieuw uit te voeren.
Heb gisteren per mail de vraag aan ze voorgelegd, maar nog geen antwoord gekregen.
Besturingssysteem = Windows XP.
Hoe zou de instelling verkeerd kunnen zijn? Heb niets (bewust) gewijzigd.Had toen ik de modem kocht wel versie NL en sinds een kleine 2 jaar herinstallatie met UK, maar na die switch heeft het nog gewerkt.

wil je het volgende even proberen.

je gaat naar uitvoeren in start menu-> dan typ je in command of cmd moet je even kijken wat werkt -> typ je in het zwarte scherm ipconfig/flushdns-> ipconfig/registerdns

kijken of je internet werkt.

ook even kijken of je geen proxy hebt aanstaan, je gaat naar je webbrowser-> internetopties->connections->lan instellingen->hier mag niks aangevinkt of ingevuld zijn->anders alles uitvinken en dan kijen of ie het doet.

werkt dit alles niet dan wil ik weten wat je ip-adres is als je modem offline is.
Haal de modem van de stroom->schroef de coax kabel achterin het modem los-> modem op de stroom-> pc herstarten->uitvoeren->command->ipconfig, en dan even kijken welk ip adres je krijgt.

vervolgens stroom weer van de modem, coax kabel terugschroeven, herstarten en kijken welk ip adres je dan krijgt.

laat me het daarna even weten

Bedankt voor jullie reactie.

Een wat laat antwoord, had even geen tijd om één en ander te proberen.

Nog eens geprobeerd rechtstreeks via de modem te gaan nadat deze een uur zonder stroom had gestaan en dat werkte deze keer wel.

Daarna router weer op modem aangesloten. Mijn default draadloos deed het nog altijd niet.

Dan het programmatje NETWORK STUMBLER geïnstalleerd. Met de gegeven info daar geraak ik niet verder vanwege te weinig kennis. Mijn kanaal bleek 11 te zijn, dat van de buren via wiens draadloos ik wel kan surfen 1, een andere 11 stond er niet op.
Er kwamen geen foutberichten.

Ik heb dan eens geprobeerd om mijn router settings te wijzigen: kanaal 7 gekozen, en mijn paswoord gewijzigd.

En nu werkt mijn default draadloos om de één of andere reden dus zolang dit zo is blijf ik nu van alles af.

Maar ik zou het wel willen begrijpen...

Zou ook willen weten of beveiliging enkel ligt in het wijzigen van dat paswoord, of moet je heel wat meer doen en zo ja, wat?

We zijn een paar uur verder.
Te vroeg victorie gekraaid.
Zoals gezegd had ik het kanaal veranderd en toen werkte mijn default draadloos. Een uur later weer niet meer. Nogmaals een ander kanaal genomen, opnieuw werkte het en na een tijd niet meer :evil:. Nu voor de derde keer een ander kanaal genomen. Telkens een kanaal dat niet in de lijst van NETWORK STUMBLER staat. Vermoed dat het nu weer voor even zal werken en daarna niet meer..

re

is network stumbler niet een freeware programma?

die anders eens even deinstalleren.

ook kun je eens iemand met een laptop laten proberen te verbinden met je draadloos kijken of die wel goed werkt.

als die het wel goed doet weet je dat het aan je laptop/pc ligt

AL HET VOLGENDE GEPOBEERD ZONDER RECHTSTREEKSE VERBINDING MET DE MODEM

wil je het volgende even proberen.

je gaat naar uitvoeren in start menu-> dan typ je in command of cmd moet je even kijken wat werkt ->

ZOWEL MET DEFAULT ALS MET BELKIN : WIRELESS: SUCCESFULLY FLUSHED THE DNS RESOLVER CACHE

typ je in het zwarte scherm ipconfig/flushdns-> ipconfig/registerdns

ZOWEL MET DEFAULT ALS MET BELKIN : ... HAS BEEN INITIALIZED. ANY ERRORS WILL BE REPORTED .... WAAROP ER DAN GEEN FOUTMELDINGEN KOMEN

kijken of je internet werkt.

ENKEL BELKIN, GEEN DEFAULT WIRELESS

ook even kijken of je geen proxy hebt aanstaan, je gaat naar je webbrowser-> internetopties->connections->lan instellingen->hier mag niks aangevinkt of ingevuld zijn->anders alles uitvinken en dan kijen of ie het doet.

HIER STOND EN STAAT NIETS AANGEVINKT

werkt dit alles niet dan wil ik weten wat je ip-adres is als je modem offline is.
Haal de modem van de stroom->schroef de coax kabel achterin het modem los-> modem op de stroom-> pc herstarten->uitvoeren->command->ipconfig, en dan even kijken welk ip adres je krijgt.

BIJ DEFAULT WIRELESS 192.168.0.100

vervolgens stroom weer van de modem, coax kabel terugschroeven, herstarten en kijken welk ip adres je dan krijgt.

BIJ DEFAULT WIRELESS 192.168.0.100
BIJ BELKIN 192.168.2.3

DAARNA NOG ALTIJD GEEN VERBINDING MET DEFAULT.
NOG EENS KANAAL VERANDERD MET ALS GEVOLG: DEFAULT NERGENS MEER GEVONDEN, NOCH MET KNOP ONDERAAN RECHTS OP DE PC, NOCH MET NETWORK STUMBLER.
INTYPEN VAN 192.168.0.1 IN DE BROWSER GEEFT FOUTMELDING:evil::evil::evil:

is network stumbler niet een freeware programma?

Die anders eens even deinstalleren.

Is freeware, maar staat er net op. Dus daar lag het zeker niet aan.

Ook kun je eens iemand met een laptop laten proberen te verbinden met je draadloos kijken of die wel goed werkt.

Als die het wel goed doet weet je dat het aan je laptop/pc ligt

zal eens bij de buren informeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan