Draadloos Internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Voor de bridgeclub gebruiken we een eenvoudige PC om de resultaten te verwerken. Deze PC staat op een locatie waar sinds kort draadloos internet aanwezig is. Wat moet ik doen om hiervan gebruik te kunnen maken? Moet er dan een netwerkkaart in? En kan ik dit zelf doen of moet de PC naarde winkel?

Hoi Kappel,

Wat je nodig hebt is een draadloze netwerkkaart of een draadloze usb netwerkadapter. Om er voor te zorgen dat je niet hoeft te gaan schroeven zou ik dan kiezen voor een usb netwerkadapter, bijvoorbeeld: http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10020444 (en nee, ik heb geen aandelen daar).

1. drivers installeren (die je er op cd bijkrijgt)
2. usb stick erin
3. Naar draadloos netwerk verbinden
4. Eventueel wachtwoord van het draadloos netwerk invoeren

Wat je nodig hebt is een draadloze netwerkkaart of een wifi usb stick. De tweede is gemakkelijker om aan te sluiten.

Wat je nodig hebt is een draadloze netwerkkaart of een wifi usb stick. De tweede is gemakkelijker om aan te sluiten.

Ik ga deze straks halen.
Bedankt,
Nico

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even, deze WL-608 kost € 13,00 euro en bij NedPC kost een ander, de WN-150 van linksys € 36,00 is er dan zo'n groot kwaliteis verschil?

Op het internet staat:
Popcorn Hour WN-150 USB WiFi Dongle
De Popcorn Hour WN-150 USB WiFi dongle is een 802.11n dongle om uw Popcorn Hour C-200 of Popcorn Hour A-200 draadloos te maken.

Deze zeer kleine USB WiFi dongle voor de Popcorn Hour C-200 en A-200 kan snelheden behalen van 300 Mbps en ondersteund
WEP/WPA en WPA2 beveiliging.

De Popcorn Hour WN-150 wordt geleverd inclusief USB verlengkabel.

Dat verhaal van de popcorn hour kun je vergeten. Die dongel is ervoor om het apparaat (mediaplayer) draadloos te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan