draadloos internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter toy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

toy

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik heb een draadloos Int. verbinding op mijn destop(wifi ) geloof ik en deze heb ik geprobeerd op mijn nieuwe laptop
aan te sluiten op een USB2 poort. Hij past maar ik krijg geen Int. verbinding ... wat ging fout???
Moet ik de Provider melden over dit gebeuren, de oude desktop is nog niet gecrashed maar hij gaat soms te keer met rattelen dat ik hem moet afsluiten voor een poosje dan weer starten dn gaat het weer voor een drie uurtjes.
Vandaar deze nieuwe Acer Laptop. A.U.B. wat moet ik doen en hoe kan ik een back-up maken van alles op de oude
desktop PC en op de nieuwe laptop invoeren... Bij voorbaat bedankt!!!! Toy.

Je gebruikt vermoedelijk een usb netwerkadapter ??
Je draait vermoedelijk Windows 7 ??

Wat meer details zouden helpen, bv. merk en type van je draadloze adapter, besturingssysteem ....

Draadloze Internet

Beste Coenraad, op de desktop heb ik een Thomson draadloze wifi met verbinding op een modem bij de
telefoon-aansluiting.Ik heb tel.+ int.verbinding bij Online .nl en altijd perfect tot heden.
Omdat mijn PC desktop gaat begeven één deze dagen wil ik mijn foto's mijn favorieten bestaren en op een CD
een back-up maken . Dit heb ik gehoord maar weet niet hoe. Ik ben 70 en heb weinig verstand van PC.
Op de nieuwe laptop is inderdaad Windows 7 en de oude XP Windows Edishon. Heeft U enig idee om voordat dit crashed
een kopie te maken van mijn mooie foto's en andere dingen.Mijn favoriete aanmaak in Int. Expl. etc. etc.
Beste Coenraad als U mij wil helpen naar de nieuwe Laptop laat uw gedachten gaan wat deze jongen kan of probeer te doen.
Met de vriendelijke groeten, en bij voorbaat bedankt .... Toy:thumb:

Hallo Toy,

De draadloze usb adapter heeft een driver (stuurprogamma) nodig. Te vinden op: http://www.speedtouch.nl/software.html
Kijk op de adapter naar het type of serienummer. Downloaden, en installeren. Als het niet lukt als je nog geen verbinding hebt, op een usb stick of externe harde schijf zetten en zo naar de laptop overzetten.

Eenmaal geïnstalleerd, rechtsonder netwerkcentrum openen en verbinding met een netwerk maken. Daarop verschijnt een menu met beschibare netwerken. Klik erop (met de meeste groene streepjes, heet vermoedelijk Speedtouch) en de beveiligingscode invullen. Staat onderop de modem/router. Als het goed is heb je nu internet.

Komen we gelijk bij het volgende, een backup.
Ik raad je aan een externe harde schijf te kopen (kost ong. € 60,-) waar je een reservekopie van foto's, documenten etc. opzet.
Kun je ook eenvoudig vanaf de externe schijf naar je nieuwe laptop kopïeren.

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan