(draadloos) internetabonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
hoi iedereen!!

Ik ben op zoek naar een draadloze internetverbinding en daarmee bedoel ik niet een via de kabel of een adsl-lijn. Maar ik zit op het moment met de handen in mn haar want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand me helpen en mij vertellen welke provider aan te bevelen is? Ik heb totaal geen ervaring met draadloze internetverbindingen..:(

groeten Stefan

ahah sorry, ik weet dat het allemaal een beetje wazig is.
Maar nee wat jij zegt bedoel ik niet. Gewoon thuis internet dat 'door de lucht' binnen komt en niet via de kabel of een adsl-lijn.. Zo goed??:confused:

Dat Vodaphone kun je ook thuis gebruiken..... is niet het meest goedkope.... maar het enige alternatief is dan satelliet.... en dat is "peperduur".... Of een buurman die wireless heeft....... en dan meeliften.... verder is alles kabel of adsl of het ouderwetse "inbellen"...

Je moet gewoon een kabel of adsl abonnement nemen en deze dan in huis via een draadloze modem verspreiden naar je computers. Hiervoor kan je elke provider wel gebruiken.

Dan zit ErpCity wel goed. Dat is wat jij vraagt.

Draadloos en niet via kabel of adsl

Oeps ik las verkeerd. is de optie die erpcity geeft de enige? Want een maat van me had internet via Skystorm, maar sinds kort niet meer. Dit was wel precies wat ik bedoelde: geen kabel of adsl, gewoon met een 'kastje op je huis' internet.

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
jeetje, 2000 euro. Dat is wel een hele smak geld...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Ik denk dat ik begrijp wat Stefan bedoelt: een variant op "meeliften met de buurman":
hier in ons kleine dorpje was zo'n 3 jaar geleden een slimmerik die zijn ADSL-signaal met een antenne versterkte en zo een letterlijk lokaal netwerk in de lucht hield. Kon je tegen een maandelijkse contributie op inloggen, mbv een ontvangstkastje en evt. een ontvangstantenne op je dak - een soort hotspot dus. Beschikbaarheid van ADSL was toen hier in de buurt nog lang niet vanzelfsprekend. Inmiddels wel - zij het beperkt - en zijn netwerk is nu dan ook ter ziele, ook al ivm regelmatige uitval en storingen.

Dat zal hier het geval ook wel zijn geweest, denk ik dan. Ging toen uit van de plaatselijke computerboer hier in het dorp. Er waren verscheidene mensen die een 'kastje' op hun antenne hadden zitten en zo draadloos internet ontvingen.
Ik vind het ook zo raar, want ik kan nergens op internet iets vinden over draadloos internet. Ja, alleen draadloos netwerk (internet) binnenshuis, maar dat zoek ik niet..

En ik weet ook niet wat de "buurt" gaat roepen als je een schotel van 1,20 meter op je dak [of aan je balkonrand] schroeft.......

hmmz, de enige optie is dus eigenlijk dat Vodafone-dingetje?:confused:

Zoek ook even naar UMTS en HSDPA internet abbonnementen en beschikbaarheid bij jou in de regio. Tis natuurlijk niet snel (UMTS = 384kbps HSDPA=1,2 mbps) maar je hebt geen draadjes meer

Is er een bepaalde reden dat je deze verbinding niet via kabel of adsl wil hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan