Draadloos internetbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorske1980

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
ik heb sinds kort een latop van acer (een 5611) met daarop Vista Home premium.

Ook heb ik draadloos internet waarop ik al wel een verbinding (adsl/speedtouch 580 modem) heb met mijn desktop-pc. Op die desktop zit XP. Dat is dus het probleem ook niet.

Het probleem is de laptop, ik heb mij laten vertellen dat je met Vista niet op het beveiligingslevel wpa-psk kunt komen op de 1 of andere manier (fout van Microsoft). En dat is nu juist het niveau waarop mijn draadloze internetverbinding staat ingesteld. Om wel te kunnen internetten zou het level naar WEP toegezet moeten worden. Zou iemand mij misschien stap-voor-stap kunnen vertellen hoe ik dat moet doen (vanaf mijn desktop-pc) zodat ik hopelijk een verbinding op wep-niveau kan genereren zodat ik eindelijk dan toch ook met mijn laptop op internet kan..??

Oh, daar wil ik wel wat meer van weten. Heb zelf namelijk ook een WPA verbinding, en ben van plan mijn oude notebook eens van Vista te voorzien (om te testen). Beetje ***lig als ik dan niet op Internet kan.
Deze topic hou ik eens in de gaten. :thumb:

Wat jouw vraag betreft, je moet dan via je pc in de router komen. En dan kun je de beveiliging veranderen, staat vast wel in de handleiding.

Laatst bewerkt:
Is niet nodig hoor. Op m'n nieuwe laptop zit Vista Home Premium, en ik kan zonder problemen internetten en m'n eigen netwerk op via m'n WPA-PSK-beveiligde verbinding.
Wat voor problemen meldt Vista met de netwerkverbinding?

Okee.. Ik kan op de 1 of andere manier met de laptop er niet opkomen met wpa. hij zegt dan telkens dat de netwerksleutel onjuist is, terwijl dit absoluut niet het geval is. heb het op mijn desktop-pc getest..dus heb al de helpdesk van acer gebeld daarover en zei zeggen dat de fout bij microsoft ligt: niet alle routers/modems (mijne is speedtouch 580) ondersteunen vista. en dat is een dus een kwalijke zaak. echt heel slecht geregeld.
wat kan ik daaraan doen op dit moment? helemaal niks zeggen zij, ik krijg mn geld ook niet terug ofzo, kan alleen toch op internet komen door de beveiliging vanaf mijn desktop-pc op wep te zetten. Nu heb ik dat alleen al een keer gedaan om te testen en mijn laptop blijkt inderdaad wel op internet te kunnen onder wep, alleen ik weet niet hoe ik die instellingen blijvende kan laten houden.. dat stond niet op dit forum beschreven.. :(

het ligt dus aan het modem wat je (neem ik aan) van je ISP (internet service provider) heb gekregen, mail naar die lui of ze het modem kunnen omwisselen naar iets wat wel met Vista werkt. Het is toch belachelijk dat je je beveiliging moet gaan verlagen om normaal te kunnen connecten.

De instellingen kun je neem ik aan gewoon opslaan in het modem, ergens een knopje toepassen of opslaan misschien ?

misschien is handig om erbij te melden dat ik de instellingen in mn speedtouch580 modem kan wijzigen via de volgende site:

http://10.0.0.138/

Laatst bewerkt:
hoi, ja ik weet het.. tis egt afgezaagd idd.. ik ga binnekort hier ook over bellen met speedtouch. maar kan iemand van jullie mij een tijdelijke oplossing bieden? dus in de vorm van 'hoe zet ik wpa naar wep'? ik weet niet hoe ik dat moet doen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan