draadloos internetten lukt niet op de 22e pc+laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Ik heb als router acer wlan 11g, Ik krijg internet op de 1e pc, de 2e die wel met kabel zit lukt niet en dan verandert het IP adres van de e pc en werkt dan ook niet meer.Dit is dus internetten van de e pc en e pc met kabel en de laptop draadloos.
Alles draait op XP, en ik kom dus niet verder dan alleen internet te verkrijgen op de 1e pc.
IP adres pc 1: 192.168.1.1
pc 2: 192.168.1.2
Moet toch lukken dacht ik zo.
Wie wil mij helpen want de handleiding volg ik van het boekje dat gaat perfect maar dan niet meer. En er staan geen probleem oplossingen op.

Groetjes Helma
 
Ga naar start>netwerklocaties met de rechtermuisknop erop naar eigenschappen, dan rachtermuisknop op draadloze netwerkverbinding>eigenschappen, daar naar draadloze netwerkverbindingen, kijk of er een default verbinding staat, zo niet klik op, configureren bovenaan en type in default, waarschijnlijk staat het er al vanzelf, netwerkverificatie open. Dan op OK in dit scherm moet nu een default staan, OK dan moet hij het doen.

Je kunt ook eerst proberen op draadloze netwerkverbing te klikken (recht) en voor inschakelen kiezen.

Als Je Norton op je pc hebt, kan het ook zijn dat die hem blokkeerd. Dat kun je bij netwerken van Norton instellen.
Succes
 
Ik wil je nog bedanken, Ik zat even in chaotische toestand thuis. Dus had ik even snel geantwoord, omdat ik heel erg haast had.

Dus bij deze bedankt ik hoop dat je het nog leest.

Groetjes Helma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan