draadloos internetten met caiway

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimm s

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
hallo

ik heb sinds kort draadloos internet aangeschaft (de sitecom wireless network broadband router 54g modelnummer WL-160 v1 001, nu heb ik een probleem het modem zegt dat ie online is en ik heb caiway gebeld en die zegt ook dat ik daar online ben maar ik kan niet op internet komen. En ik ben echt een leek met dit soort dingen :confused:

groetjes kimm

Wat een account van outlook express te maken heeft met het niet op internet kunnen komen ontgaat mij even.

Kimm,

Heb je van caiway ook gegevens gekregen bijv een pcnaam die je moet invoeren of gebruikersnaam en wachtwoord?

Als dat het geval is moet je dat ook in de router invoeren

m@rio zei:
Wat een account van outlook express te maken heeft met het niet op internet kunnen komen ontgaat mij even.

Als hij probeert een account aan te maken in oe (zo doe ik het altijd) kan je ook op internet geraken.
Ik heb wel kabel van telenet.

ik moet alleen een ander browser openen namelijk 192.168.0.1.

lijkt wel of het aan me pc ligt een instelling niet goed ofzo
waar haal je trouwens een mac adres vandaan?

Vertel eens waar en hoe je de instellingen ingeeft?

open het browser 192.168.0.1
ik weet niet waar ik het mac adres vandaan kan halen.

de wizard van deze router en de browers zijn niet hetzelfde
ik ben ook elke keer gewoon online bij caiway heel raar ik zit nu weer met me kabel te internetten.

Met de kabel gaat het wel en draadloos niet?
Is die kabel ook van die provider?

ja die kabel is van caiway maar zodra ik die kabel verwijder en de router aansluit herkent mijn computer hem gelijk en het kaartje in mijn pc schuif. maar hij wilt geen verbinding maken met caiway hij geeft dan foutmelding 678 aan.

Installeer internet explorer eens opnieuw als je deze gebruikt?
Verwijder wel je kabelverbinding

dat is al gebeurd heel de computer is al leeggehaald en opnieuw geinstalleerd.

Heb je twee netwerkkaarten: eentje voor de kabel en eentje voor het draadloos.
Omschrijf anders even hoe alles in elkaar zit?

ik heb een kastje van caiway waar ook de telefoon op aangesloten zit en internet en via dat kastje heb ik ook de router aangesloten.
en via de quick installation guide van sitecom wireless broadband router wl 160 heb ik de router geinstalleerd

Mijn vraag is of alleen de draadloze is geïnstalleerd of ook nog de kabel erbij?
In dien die kabel er nog bij hangt dan verwijder er alles van, ook de software of driver.
Zorg dus dat alleen de draadloze nog aan je router zit.
Je hebt een conflict met je kabel en draadloos.

mijn draadloos het ik ontkoppeld dus heb nu alleen kabel eraan zitten. ik moet kabel er weer uit halen wil ik draadloos aansluiten .maar dan kan ik niet internetten

Ge moet alles van die kabel eens verwijderen.
Je accountgegevens van beiden zijn waarschijnlijk hetzelfde?

Caiway

Ga met je brouwser naar 192.168.0.1
Toets 2x admin in
ga naar de instelhulp of wizzard
Klik op volgende
kies bij verbinding voor: casema/wanadoo modem (com21)
op de vogende pagina vul je je login en wachtwoord in en klik op toepassen.

Zo werkt het wel.

Gr Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan