draadloos internetten UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene555

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2011
Maandag 3-10-2011 heeft een monteur bij mij het UPC-alles-in-één pakket geïnstalleerd.
Helaas verloopt nog niet alles naar wens. Ik kan namelijk niet via de normale manier verbinding krijgen met internet/email.
Klik ik op “internet explorer” dan krijg ik de melding “webpagina kan niet worden weergegeven”. Als ik vervolgens op “verbindingsproblemen vaststellen” klik dan wordt er wel een verbinding tot stand gebracht. Maar dat kan niet de juiste manier van handelen zijn.

Nu zie ik ook rechtsonderin op het beeldscherm 5 verticale streepjes (internettoegang). Ook hier heb ik de mogelijkheid om verbinding te maken met internet.
Maar volgens een buurman die ook bij UPC is maakt de computer geen verbinding met de router. Dit zou eigenlijk automatisch moeten gaan, waarna ik moet kunnen internetten. De verticale balkjes moeten wit worden wat bij mij niet gebeurd. Nu moet ik die verbinding altijd zelf tot stand brengen. Ook dit kan niet de juiste manier van handelen zijn. In het tabblad “Verbinding” staat er wel een vinkje bij: "Automatisch verbinding maken als dit netwerk in bereik is. Ga ik naar het configuratiescherm, systeembeheer, services, dan staat er “automatisch” bij WLan autoconfig.
Hoe los ik dit probleem op?

Iemand heeft mij al voorgesteld om via het configuratiescherm - apparaatbeheer: de installatie ongedaan te maken van de adapter (=de stick?). Dit gaat via de rechter muisknop. Vervolgens de PC via de normale weg uit te schakelen om vervolgens de PC weer te herstarten. De adapter zou dan als nieuwe hardware herkend worden.
Dit lijkt mij geen onaardige tip. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een andere oplossing.

alvast bedankt.

vriendelijke groet,

René

Dank je Djangeleone,

Jouw antwoord lijkt enigzins op een ander antwoord dat ik heb ontvangen. Alleen werd mij toen verteld dat ik de adapter er juist in moest laten zitten zodat deze bij een herstart herkend zou worden als nieuwe hardware.

Hoe denk jij hierover?

gr.

René

je zou hardware kunnen verwijderen en rebooten met stick in de pc, gezien de software nog geinstalleerd is zou het kunnen werken.
zo niet, opnieuw hardware en software verwijderen , rebooten zonder stick en de stappen volgens de gebruiksaanwijzing volgen.

djangoleone,

Ik denk dat ik het morgen zo ga doen als jij schrijft.
Het lijkt mij dat ik weinig te verliezen heb als ik zo te werk ga.

groeten,

René

Nog één vraag djangeleone. Jij schrijft dat je de software moet verwijderen. Waar staat die software op de PC? Zal de software niet overschreven worden dan als ik de CD opnieuw installeer?

Iedereen bedankt voor het geven van antwoorden.
Deze lijken mij nuttig.
Ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik november een andere PC overzet op draadloos internetten en ik wil eerst eens zien hoe dat gaat.

groeten,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan