Maandag 3-10-2011 heeft een monteur bij mij het UPC-alles-in-één pakket geïnstalleerd.
Helaas verloopt nog niet alles naar wens. Ik kan namelijk niet via de normale manier verbinding krijgen met internet/email.
Klik ik op “internet explorer” dan krijg ik de melding “webpagina kan niet worden weergegeven”. Als ik vervolgens op “verbindingsproblemen vaststellen” klik dan wordt er wel een verbinding tot stand gebracht. Maar dat kan niet de juiste manier van handelen zijn.
Nu zie ik ook rechtsonderin op het beeldscherm 5 verticale streepjes (internettoegang). Ook hier heb ik de mogelijkheid om verbinding te maken met internet.
Maar volgens een buurman die ook bij UPC is maakt de computer geen verbinding met de router. Dit zou eigenlijk automatisch moeten gaan, waarna ik moet kunnen internetten. De verticale balkjes moeten wit worden wat bij mij niet gebeurd. Nu moet ik die verbinding altijd zelf tot stand brengen. Ook dit kan niet de juiste manier van handelen zijn. In het tabblad “Verbinding” staat er wel een vinkje bij: "Automatisch verbinding maken als dit netwerk in bereik is. Ga ik naar het configuratiescherm, systeembeheer, services, dan staat er “automatisch” bij WLan autoconfig.
Hoe los ik dit probleem op?
Iemand heeft mij al voorgesteld om via het configuratiescherm - apparaatbeheer: de installatie ongedaan te maken van de adapter (=de stick?). Dit gaat via de rechter muisknop. Vervolgens de PC via de normale weg uit te schakelen om vervolgens de PC weer te herstarten. De adapter zou dan als nieuwe hardware herkend worden.
Dit lijkt mij geen onaardige tip. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een andere oplossing.
alvast bedankt.
vriendelijke groet,
René
Helaas verloopt nog niet alles naar wens. Ik kan namelijk niet via de normale manier verbinding krijgen met internet/email.
Klik ik op “internet explorer” dan krijg ik de melding “webpagina kan niet worden weergegeven”. Als ik vervolgens op “verbindingsproblemen vaststellen” klik dan wordt er wel een verbinding tot stand gebracht. Maar dat kan niet de juiste manier van handelen zijn.
Nu zie ik ook rechtsonderin op het beeldscherm 5 verticale streepjes (internettoegang). Ook hier heb ik de mogelijkheid om verbinding te maken met internet.
Maar volgens een buurman die ook bij UPC is maakt de computer geen verbinding met de router. Dit zou eigenlijk automatisch moeten gaan, waarna ik moet kunnen internetten. De verticale balkjes moeten wit worden wat bij mij niet gebeurd. Nu moet ik die verbinding altijd zelf tot stand brengen. Ook dit kan niet de juiste manier van handelen zijn. In het tabblad “Verbinding” staat er wel een vinkje bij: "Automatisch verbinding maken als dit netwerk in bereik is. Ga ik naar het configuratiescherm, systeembeheer, services, dan staat er “automatisch” bij WLan autoconfig.
Hoe los ik dit probleem op?
Iemand heeft mij al voorgesteld om via het configuratiescherm - apparaatbeheer: de installatie ongedaan te maken van de adapter (=de stick?). Dit gaat via de rechter muisknop. Vervolgens de PC via de normale weg uit te schakelen om vervolgens de PC weer te herstarten. De adapter zou dan als nieuwe hardware herkend worden.
Dit lijkt mij geen onaardige tip. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand nog een andere oplossing.
alvast bedankt.
vriendelijke groet,
René