draadloos internetten wat heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsekie

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2002
Hallo,

Heb even wat opstarthulp nodig.
Heb een pc staan met win xp met vaste adsl aansluiting via speedtouch modem.
Wil nu twee laptops aanschaffen en gebruik gaan maken van de internetaansluiting die ik al heb.

Waar moeten de laptops aan voldoen en wat heb ik verder aan uitbreiding nodig om een netwerkje te realiseren?

De pc staat op zolder en de laptops zullen beneden of buiten in de tuin gebruikt gaan worden. De afstand tot de pc zal dan ergens tussen de 15 en 20 meter liggen. Hoe zit het met die afstand, is die niet te groot?

Hoop dat iemand mij op gang kan helpen.

Groeten van,

Afstand kan normaal gesproken.
Ik zou het modem omruilen voor een adsl + router + draadloos.
Dan de laptop daar zou ik voor zorgen dat er al een draadloos netwerkkaartje inzit anders moet je dat appart kopen en is extra geld uitgeven.
Dan heb je alles in principe vooreen netwerk en voor het internet.

Om maar even aan het einde te beginnen:Of de afstand te groot is,is moeilijk te bezien want ik weet niet of er ook andere stoorzenders zijn.

Verder zou je mi een accespoint kunnen aanschaffen omdat je al een modem hebt staan (ik neem aan een Speedtouch 510 = modem en router in een).Zodoende blijven de kosten beperkt.

Aan wat voor soort laptop denk je zelf ? Kun je eenaantal merken/type's noemen ?

Kan er niet achter komen welk nummer mijn modem heeft. Weet dan dus ook niet of het een ingebouwde router heeft. Weet wel dat ik het ding in 1998 gekocht heb, misschien maakten ze ze toen nog niet met router.

Even voor de duidelijkheid. Wat is het verschil tussen een modem + router en een accespoint?

Weet iemand hoe ik kan uitvinden welk modem ik precies heb? Er zitten geen stickers ofzo meer op.

Oja, die laptops, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik wil iets waarmee je lang op de accu kunt werken, in ieder geval langer dan 2 uur. Wil er vooral op internetten en gebruik maken van officepakketten en wat vidoebewerking. Twijfel ook nog ster tussen 15 en 17 inch.

Heeft iemand suggesties misschien?

Groetjes van,

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ben even weggeweest, vandaar dat ik lang wachtte met antwoorden.
Een plaatje van mijn modem uploaden gaat niet, heb geen digitale camera.
Ga er eigenlijk van uit dat er geen router in zit.

Dus in mijn pc heb ik straks een kaartje nodig voor een draadloos netwerk. Daarbij een draadloos modem + router en een accesspoint?

En dan twee laptops waar al een draadloos netwerk kaartje inzit?

Dan nog even over die laptops. Waar moet ik op letten als ik wil dat ie lang op de accu draait?

Dank voor jullie geduld en antwoorden!

Groetjes van,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan