draadloos internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcvogelaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Daar ik veel in het buitenland ben wil ik een laptop kopen. Wat moet ik kopen om via deze laptop te mailen en te internetten, waar ik zit is meestal niets in de buurt dus het zal in principe allemaal draadloos moeten zijn, kan iemand mij uitleggen wat ik dan het beste kan kopen of moet ik een abbonement ergens op nemen om toch te kunnen internetten.
Wie kan in het normaal nederland uitleggen wat ik moet doen een beetje een goede uitleg en geen korte antwoorden svp.
Alvast bedankt hiervoor

Koop een laptop met een modem erin.Dan kan je je laptop in het buitenland aan een telefoonlijn hangen,en dan bel je gewoon in.Kies dan wel bij de configuratie bij het te bellen nummer van je nederlandse provider:
+31 VOOR het nummer.

Een 2e optie is met je mobiele telefoon inbellen,dat kan alleen als je mobiele telefoon een modemfunctie/optie heeft.Installeer in dit geval het modem van je mobieltje op je laptop.Wel heb je dan een datakabeltje nodig,om je mobieltje te verbinden met je nieuwe laptop,tenzij je laptop een infraroodpoort heeft.Infrarood moet dan ook worden ondersteund door je mobieltje.Let wel: Dit werkt wel (is mijn ervaring,maar is wel een stuk trager dan inbellen met een telefoonlijn)

Succes.

Leo.

En ik doe het in het buitenland als volgt.

Laptop merk acer
pmcia kaart van vodafone met gprs
kosten € 7,50 per maand.
Dit is exclusief de binnen gahaalde mb 's

Bij vodafone heb je verschillende tarieven en mogelijkheden.
Als ik jou was zou ik zeker even informeren wat voor jou het voordeligst is.

Ik ben er zeer tevreden over en mijn aansluiting word regelmatig in ierland en engeland gebruikt.
En deze zomer gaat de laptop mee naar denemarken en zweden.

Telefoon tikken in het buitenland zijn niet goedkoop, dus ik zou niet voor een modem of mobieltje gaan.

Geplaatst door puppie

Telefoon tikken in het buitenland zijn niet goedkoop, dus ik zou niet voor een modem of mobieltje gaan. [/B]

Ook een mogelijkheid,alleen moet je dan wel erg veel in het buitenland zijn,want dat bedrag wat jij noemt,betaal je wel het hele jaar door,en je zit weer vast aan een bepaalde abonnementsvorm,maar ja,als geld geen rol speelt......zou ik het ook doen ja.

Leo,

Daar heb jij helemaal gelijk in, maar als je redelijk vaak in het buitenland bent dan kan het voordeliger zijn.

En ja het is 7,50 x 12

Maar ik wou deze optie toch onder de aandacht brengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan