Draadloos interwebz probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramtroostheide

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Goedendendag!,

Ik zal maar direct to the point komen. Kan de ontvanger of de verzender van een draadloze netwerk kaart kapot gaan, want ik zou het anders niet meer weten. Ik was bij onze buren om hun internet probleem op te lossen, maar ik vond met mijn iphone ook gewoon netwerken 2 labtobs ook, In windows wordt de kaart ook ondersteunt d.m.v. drivers:) dus dat zit ook wel goed. Maar ik kan maar geen servers vinden met die netwerk kaart dus ik wist geen raad meer.

Ik hoop dat jullie dat nog wel hebben vooor mij:thumb:

Met vriendelijke groet,

Bram Troostheide

Alles kan kapot gaan aan een pc, dus ook een draadloze netwerkkaart.
Wat van belang is of er bij de drivers van de netwerkkaart ook een hulpprogramma werd bijgeleverd om (verbindingen met) draadloze netwerken te beheren.
Is dat inderdaad het geval (wordt vaak "Utility" genoemd bij het installeren van de driver), dan moet je die utility gebruiken.
Is er geen utility bijgeleverd, Apparaatbeheer geeft geen fouten aan én de "Wireless Zero Configuration-service" (XP) of "WLAN Auto Config" service is gestart (Vista), dan zou het apparaat kapot kunnen zijn. Eventueel kun je kijken wat er gebeurt als je die service dan start (op rechtsklikken en Starten kiezen).

Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Services: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc

Tijs.

Alles kan kapot gaan aan een pc, dus ook een draadloze netwerkkaart.
Wat van belang is of er bij de drivers van de netwerkkaart ook een hulpprogramma werd bijgeleverd om (verbindingen met) draadloze netwerken te beheren.
Is dat inderdaad het geval (wordt vaak "Utility" genoemd bij het installeren van de driver), dan moet je die utility gebruiken.
Is er geen utility bijgeleverd, Apparaatbeheer geeft geen fouten aan én de "Wireless Zero Configuration-service" (XP) of "WLAN Auto Config" service is gestart (Vista), dan zou het apparaat kapot kunnen zijn. Eventueel kun je kijken wat er gebeurt als je die service dan start (op rechtsklikken en Starten kiezen).

Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Services: [Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc

Tijs.
T

TNX voor je reactie ik ga het even testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan