draadloos lan / geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

draak1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2007
hallo jongens, ik heb een tijdje geleden bij mijn hp computer een draadloos antenne gekregen. hierdoor kan ik alle verbindingen in mijn buurt zien, en als ze niet beveiligd zijn kan ik verbinding maken. dat had ik dus gedaan, en toen maakte hij altijd verbinding met de provider met de meeste signalen en beste signaalsterkte. sinds kort doet hij dat niet meer. het netwerk is nog steeds niet beveiligd, maar ik kan geen verbinding meer maken. ik heb alle instellingen bekeken, ik heb alles geprobeerd wat op deze site staat. heeft iemand misschien nog een idee..? ik kon altijd verbinding maken met sitecom. er is nog een onbeveiligde verbinding (sweex) maar daarbij kan ik geen paketten ontvangen. en ja, ik heb daar ook alles gechecked en bekeken.

bedankt.

Laatst bewerkt:
hallo jongens, ik heb een tijdje geleden bij mijn hp computer een draadloos antenne gekregen. hierdoor kan ik alle verbindingen in mijn buurt zien, en als ze niet beveiligd zijn kan ik verbinding maken. dat had ik dus gedaan, en toen maakte hij altijd verbinding met de provider met de meeste signalen en beste signaalsterkte. sinds kort doet hij dat niet meer. het netwerk is nog steeds niet beveiligd, maar ik kan geen verbinding meer maken. ik heb alle instellingen bekeken, ik heb alles geprobeerd wat op deze site staat. heeft iemand misschien nog een idee..? ik kon altijd verbinding maken met sitecom. er is nog een onbeveiligde verbinding (sweex) maar daarbij kan ik geen paketten ontvangen. en ja, ik heb daar ook alles gechecked en bekeken.

bedankt.
Volgens mij is het onrechtmatig gebruik maken van andermans draadloos netwerk strafbaar....

Andermans draadloos netwerk gebruiken

Met een draadloos netwerk wordt het ineens mogelijk om te "surfen bij de buren" of bij wie dan ook, wanneer een computer binnen het bereik van diens access point is. Soms is dat access point wel beveiligd

Strafbaar als wederrechtelijk

Het gebruik maken van andermans draadloos netwerk is strafbaar wanneer daar geen toestemming voor is. Wie bijvoorbeeld het wachtwoord raadt van het netwerk van de buren, of via een kraakprogramma hier achter komt, begaat een strafbaar feit. Ook wanneer dit het standaardwachtwoord was dat de fabrikant in het access point had ingesteld.

Volgens de oude Wet Computercriminaliteit was het niet strafbaar om gebruik te maken van onbeveiligde netwerken. Door de wetswijziging per 1 september 2006 is dit veranderd. Nu is elke vorm van "wederrechtelijk binnendringen" op andermans netwerk strafbaar, ook als er geen beveiliging op dat netwerk zit.
Onrechtmatig als schade wordt toegebracht
Zie ook

Ook het gebruiken van een niet beveiligd draadloos netwerk van een ander kan tot juridische claims leiden. Wie een ander schade toebrengt, moet deze vergoeden. De buren een hoge rekening van hun provider bezorgen door gigabytes aan films te downloaden kan worden gezien als een dergelijke vorm van schade toebrengen.

De eigenaar van een netwerk kan door derden aansprakelijk gehouden worden voor alles wat via zijn netwerk gebeurt. Zou een 'wardriver' bijvoorbeeld een netwerk gebruiken om grote hoeveelheden spam te versturen, dan is de kans groot dat de eigenaar van dat netwerk opdraait voor de schade. Het is dus verstandig om een draadloos netwerk te beveiligen.

Zodoende nog even geen antwoord..

Laatst bewerkt:
Klopt.
Daarom kunnen wij hier op Helpmij je daar niet mee helpen.
Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan