Draadloos maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkN86

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Ik zit op kamers in een oud klooster in Nijmegen. Hier deel ik het internet met het hele klooster en.. helaas niet draadloos, maar ieder z'n eigen kabel.
Thuis heb ik een adsl router die ik mee kan nemen naar mijn kamer, maar het stekkertje dat ik op kamers heb past hier niet in..
Hoe kan ik dit oplossen?

mvg! MarkN

Waarschijnlijk bedoel je modem/router

en dan past een netwerk stekker niet in de telefoon/adsl aansluiting

hoeveel gaten heb je achter in je router/modem zitten waar die stekker wel in past...?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk bedoel je modem/router

en dan past een netwerk stekker niet in de telefoon/adsl aansluiting

hoeveel gaten heb je achter in je router/modem zitten waar die stekker wel in past...?

Uhm, er zit dus 1 adsl ingang in en 4 van die grotere 'gaten' waar het stekkertje wel in past.

Uhm, er zit dus 1 adsl ingang in en 4 van die grotere 'gaten' waar het stekkertje wel in past.

Een andere vraag waarom wil je het modem/router gebruiken.
Dat stekkertje past waarschijnlijk ook in je netwerk kaart van je pc c.q. laptop

en dan heb je het modem / router niet nodig en maakt het waarschijnlijk allemaal onnodig ingewikkeld.

Een andere vraag waarom wil je het modem/router gebruiken.
Dat stekkertje past waarschijnlijk ook in je netwerk kaart van je pc c.q. laptop

en dan heb je het modem / router niet nodig en maakt het waarschijnlijk allemaal onnodig ingewikkeld.

Nouja, het gaat om het draadloos maken. Het draadje is niet al te lang, en ik internet met m'n laptop graag ook nog eens vanaf de bank/bad oid...
Is het te doen draadloos via die router?

oke nu is de bedoeling duidelijk.

Het is wel een beetje afhankelijk van wat voor soort modem/router je hebt

maar in principe is het mogelijk, als je in het menu van het moden dit maar zo kan instellen dat hij zich als accespoint moet gedragen. En je weet ook welke netwerk instellingen je daar hebt. Anders weet iemand bij jou in het gebouw vast de instellingen wel.

Zou het modem het niet kunnen dan zou je een echt access point moeten zien te versieren en dan is je wens vervult.

maar in principe is het mogelijk, als je in het menu van het moden dit maar zo kan instellen dat hij zich als accespoint moet gedragen. En je weet ook welke netwerk instellingen je daar hebt. Anders weet iemand bij jou in het gebouw vast de instellingen wel.

Zou het modem het niet kunnen dan zou je een echt access point moeten zien te versieren en dan is je wens vervult.

het draadloos maken in de kamer waar je zit.. en zo een kamer is ? 6x3m?

wat dacht je van een koppelstukje en een lange kabel? dan kan je hem ook overal neerzetten..:)

simpelere oplossing

het draadloos maken in de kamer waar je zit.. en zo een kamer is ? 6x3m?

wat dacht je van een koppelstukje en een lange kabel? dan kan je hem ook overal neerzetten..:)

simpelere oplossing

Sja de kamer is ca. 60 m2.. wordt dan wel een hele lange kabel :P

Ga ik proberen!
Erg bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan