Draadloos media netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden81

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
k wil graag een media netwerk maken maar ben best wel een noob in de computerwereld. Het is de bedoeling dat ik vanaf mijn laptop draadloos film en muziek kan laten afspelen die staan opgeslagen om een externe harde schijf. Eigenlijk moet mijn labtop een soort draadloze mediaspeler/ afstandsbediening zijn zonder draden waarmee ik films en muziek in hoge kwaliteit kan afspelen op mijn stereo en tv.

Nu zou ik het leuk vinden als jullie tips hebben hoe ik dit voor elkaar krijg en welke apparaten ik hiervoor het best kan gebruiken.

Momenteel bezit ik een draadloze modem van UPC (denk dat ik deze moet omruilen voor een bedraad exemplaar?) en ik veronderstel dat ik een router + netwerkschijf (nas) nodig heb en een mediaspeler die mijn bestanden weet af te spelen op mijn versterker en tv, hoewel mijn laptop dit ook kan dus weet ik eigenlijk niet zeker of ik een extra mediaspeler nodig heb.

Ik heb eventjes een schematische tekening gemaakt van hoe ik denk dat het eruit moet gaan zien. Maar ik hoor het graag als het beter en/of efficiënter kan.

Alvast bedankt voor de tips en trucks

Uploaded with ImageShack.us

Wat denken jullie over deze apparaten?

Uploaded with ImageShack.us

Hoi,

Op zich ziet dit er best goed uit. Toch enkele opmerkingen:

1. Als je een mediaspeler wilt gebruiken, heb je de laptop niet nodig (toch niet voor het weergeven van films of van muziek). Je hebt je laptop natuurlijk wel nodig als je muziek of films van het internet wil downloaden.

2. De mediaspeler hoort bedraad met de router te worden verbonden, niet met je netwerk schijf.

3. Ik woon in Belgie en ben niet zo bekend met de UPC Mediabox. Ik vraag me af waarom je het audiosignaal van de AV receiver nog over de UPC mediabox laat lopen? Kan dit niet rechtstreeks in de audioingang van de TV?

4. Een mediaspeler heeft het voordeel dat je deze permanent kan aangesloten laten op de TV. Ik neem aan dat je je laptop nog voor andere zaken wil gebruiken, dus dan wordt het telkens weer een gerommel met kabeltjes. En een mediaspeler beschikt meestal ook over een afstandsbediening. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze. Strikt genomen zou je de films ook over de laptop kunnen afspelen (mits die over de juiste uitgangen beschikt - HDMI? )

5. De router van Linksys heb ik zelf ook, ben hiervan heel tevreden.

Om nog op punt 3 terug te komen.. dat is natuurlijk om gebruik te kunnen maken van home cinema geluid.

En punt 4, momenteel speel ik direct film af van mijn laptop, deze beschikt namelijk over een hdmi uitgang. Maar dit vind ik niet zo handig want dan zit je toch weer met draden te klooien. Bovendien heb ik maar een kleine harde schijf van 500 gig in mijn laptop, daar past nooit al mijn muziek en film op dus ben wel echt op zoek naar een grote draadloze opslag waarvan ik ook direct bestanden kan laten afspelen op de tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan