draadloos met een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamtam

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2003
Hallo
Zou er iemand mij,in gemakkelijk te begrijpen taal, willen helpen om het kopen van toestellen te vergemakkelijken.
Ik heb hier een pc,aangesloten op de telenet kabel,en na een laptop aanschaf wil ik die ook kunnen gebruiken om de printer van de vaste pc te benutten, alsook iets te kunnen surfen.
PS. (De laptop zal in een ander deel van de woning gebruikt worden,muren met beton en staal)
Ik geef eerst nog even wat in de computers zit.

Laptop

Win XP.
Wireless lan 802.11g 54 MB/s.
Firewire iEEE 1394
Netwerkcontroller 10/100 MB/s.

PC.

Win XP
Fast Ethernet 10/100 MB/s
Firewire IEEE 1394
Verbonden met kabel aan telenet modem.
Kabel telenet Mono.

Zou ik geholpen zijn met die homeplugs waar ik van gehoord heb?
Met dank.

Laatst bewerkt:
Tja,26 mensen hebben hier al de revue gepasseeerd,en geen enkel antwoord,sorry maar dacht dat dit voor de kenners een fluitje van een cent was...niet dus.
Nu ja,zal ergens anders mijn licht moeten opsteken.
Toch bedankt voor jullie tijd.

Tja, tamtam, of die 26 mensen waar jij het over hebt ook echt experts zijn durf ik niet te zeggen.
Wat ik wèl durf te zeggen is dat reacties als je laatste meestal geen motivatie zijn voor mensen om hier iets dieper op in te gaan.
Ik ben meestal geïnteresseerd in vragen zoals de jouwe maar of ik daar nu nog zin in heb valt nog te bezien.
Misschien later maar....

U wil wel 'nog' niet antwoorden op de vraag,maar ik heb nu toch uw aandacht,dacht ik te weten.
En als ik nu eens een knieval doe, zou dit dan iets helpen aan uw gemoed, om toch maar de koe bij de horens te vatten.:)

In dat geval hoop ik voor u dat ik niet enige blijf die reageer.
Ik zal eens een poging wagen, aller eerst heb ik geen ervaring met kabel maar ik neem aan dat u een modem gebruikt zonder router functie?
In dat geval zou ik voor een router gaan met wireless mogelijkheden, op die manier kunt je ook een internet verbinding tot stand brengen met de laptop.
en na een laptop aanschaf wil ik die ook kunnen gebruiken om de printer van de vaste pc te benutten
Hier hoeft u alleen windows zodanig in te stellen dat de printer op delen staan binnen het netwerk, op die manier kunt u dan ook via de laptop printen, voorwaarde is dan wel de betreffende pc waar de printer op is aangeloten aan moet staan.
Wilt u dat niet zou u een printerserver moet een aanschaffen, dit is een los kastje die op de router is aan te sluiten, ook zijn er gecombineerde router/printerservers naar mijn weten.

Dank je wel Frisian,u bent de kwaadste nog niet,zou wel die laatste oplossing overwegen,als het niet te ingewikkeld is om te installeren,die gecombineerde router-printerserver.
Sory voor het misverstand.
Groeten.

In dat geval lijkt dit wel iets geschikts voor u.
Mocht u verder nog vragen hebben, schroom dan niet om te vragen maar wees daarmee wel geduldig. ;) :p
De reactie tijd ligt over het algemeen vrij hoog vind ik maar soms hebben onderwerpen gewoon wat tijd nodig, het is u verder vergeven. :)

Dat zal het dan wezen,en voor de prijs moet ik het ook niet laten;) mag niet meer klagen over jullie hulp,is tot in de puntjes.
Welbedankt hoor,en tot nog eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan