Draadloos met speedtouch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patricksl

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2001
Hallo,

Ik heb enige tijd adsl via het KPN netwerk. Nu had ik een speedtouch 570 maar maakte ik verbinding met de pc via een netwerk kabel. Nu heb ik een laptop en wilde deze ook aansluiten via een draadloos netwerk. Ik heb hiervoor een speedtouch 110 insteek kaartje voor. Ik heb deze vervolgens via een installatie wizard geinstalleerd op mijn laptop. Daar geeft hij geen fouten of iets dergelijks aan. Vervolgens vind ik wel twee netwerken(kennelijk van de buren) maar niet mijn eigen modem. Ik heb al wat rond gekeken hier maar kom er niet uit.

Ik heb vervolgens bij mijn broer geprobeerd draadloos te instaleren met een speedtouch 580 en een speedtouch 120.Hier heb ik precies hetzelfde probleem mee. De modem kan nket gevonden worden. IWie o wie heeft een tip voor me.

Bij beide betreft het een computer met windows xp home. Mijn kabelnetwerk doet het wel gewoon.

Groetjes.
Patrick

Heb je de handleiding al bekeken van Speedtouch 580?
En de Speedtouch 570.

Kijk via start/uitvoeren/typ services.msc
en controleer de volgende services, met name de Windows firewall.
Application Layer Gateway/Gestart/Automatisch
Computer Browser/----------automatisch
DHCP Client/gestart/automatisch
Network connections/gestart/handmatig
Network Location Awarenes/gestart/handmatig
Server gestart/automatisch
Verbindingsbeheer voor Ras/gestart/handmatig
Windows Firewall/gestopt/uitgeschakeld===========indien andere firewall aanwezig is.

Bij de eigenschappen van je netwerkverbinding hoort het volgende te staan:
Client Microsoft
Bestands en printer
Qos pakketplanner
Internet protocol TCP?IP

Je hebt het over een modem maar de 570 en 580 zijn routers.
Van zo'n kaartje heb ik geen verstand. Misschien iemand anders wel.
Normaal gesproken moet je met twee routers achter elkaar een nummer in de range van de ander opnemen.
Accespoint, daar draait het om.
Zie de handleiding hier.
Kijk ook eens op Upsidaisy hier op Helpmij. Zij weet er veel vanaf.

Laatst bewerkt:
Hoi Elisa

Ik begrijp dat beide routers zijn.
Maar ik heb alle opties geprobeerd die je aangegeven hebt maar helaas ook geen resultaat. Als ik kijk naar de netwerken die de kaart vind dan vind hij er 4 in de omgeving, waaronder een andere speedtouch modem. Maar helaas niet die van mij. Ik begrijp het niet en hoop dat misschien andere mensen nog tips hebben.

Ik heb trouwens bij alles firewall en derg. uitgeschakeld staan. Ik heb al meerdere keren geprobeerd schoon opnieuw te beginnen maar ook dit geen resultaat. Ik had ergens gelezen over het registratie knopje achterin ingesdrukt te houden maar dat had ook geen resultaat.(bij de 570)

Wie o wie helpt me???

Hoi, ik heb de topic bekeken maar het gaat over het bevriezen van een pc?
Maar, het probleem moet dan bij mij toch bij de modem/router liggen?? Aangezien er wel andere netwerken gevonden worden in de omgeving maar niet mijn modem/router.

Dat laatste begrijp ik dus niet. Kennelijk staan de instelling op mijn laptop goed maar op mijnj modem niet.
Ik had nog een wizzard voor draadloos netwerk gedownload waar je aan kan geven met welk apparaat(110/120) je contact wil maken met een draadloos netwerk. Maar al die wizzards hebben hetzelfde probleem. Ze kunnen de modem/router niet vinden.

Nou, ik blijf maar hopen dat iemand me nog op weg kan helpen.

Patrick

Nee blijkbaar had ik nog een andere link op het klembord.
Het was iets van Upsidaisy.
Ik zal de link boven wijzigen.

Patricksl zei:
Hallo,

Ik heb enige tijd adsl via het KPN netwerk. Nu had ik een speedtouch 570 maar maakte ik verbinding met de pc via een netwerk kabel. Nu heb ik een laptop en wilde deze ook aansluiten via een draadloos netwerk. Ik heb hiervoor een speedtouch 110 insteek kaartje voor. Ik heb deze vervolgens via een installatie wizard geinstalleerd op mijn laptop. Daar geeft hij geen fouten of iets dergelijks aan. Vervolgens vind ik wel twee netwerken(kennelijk van de buren) maar niet mijn eigen modem. Ik heb al wat rond gekeken hier maar kom er niet uit.

Ik heb vervolgens bij mijn broer geprobeerd draadloos te instaleren met een speedtouch 580 en een speedtouch 120.Hier heb ik precies hetzelfde probleem mee. De modem kan nket gevonden worden. IWie o wie heeft een tip voor me.

Bij beide betreft het een computer met windows xp home. Mijn kabelnetwerk doet het wel gewoon.

Groetjes.
Patrick

Is het nog een Speedtouch 570 met een rode knop aan de achterzijde ?

Ja, het is er nog een met de rode knop op de achterzijde.
Ik heb die ook ingedrukt zodat het eerste led rood gaat knipperen omdat ik gelezen had dat je een nieuw apparaat moet aanmelden maar ook dit lukte niet...

Nou.
het lukt me gewoon weg niet. Ik begrijp er niks van. Normaal kom ik er altijd wel aardig uit met computers en derg. Maar ben bang dat ik voor het eerst in mijn leven moet gaanb opgeven:)
Ook op de 580 zit zo'n registratie knop. Tijdens de installatie geeft de wizard aan dat je die registratie knop ingedrukt moet houden en dat de led dan rood/groen gaat knipperen. Maar bij mij niet.

Hoe is het met jou Elisa? :D :D

Goeeeeed :D :D
Hou je die knop wel lang genoeg ingedrukt?
Ik ken de 580 jammergenoeg niet.
Normaal gesproken reset je op dezelfde manier zoals je zegt en dan kun je bij de configuratie. Mijn 510 heeft dan een Easy setup en dan is er niets meer moeilijk.

Hoi,
Ja, ik heb echt alles geprobeerd, kort ingedrukt houden, lang ingedrukt... Maar probleem blijft, bij zowel de 570 als 580.Ze kunnen het draadloze kaartje of kastje niet vinden..... Of andersom... de pc vind de modem/router niet....

Wat ik weet is het feit dat, zodra je 2 routers achter elkaar gaat zetten je de tweede router een nummer in de range van de eerste moet geven.
Zoals jij het hebt...........draadloos kaartje, kastje daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Upsidaisy weet hier alles van. Je zult moeten wachten tot ze weer een keertje langs komt.

Twee ps's wel, één pc geen verbinding

Hallo,

Ben je er al uit? Ik heb een soortgelijk probleem met een Speedtouch 570i. Twee ps's hebben een perfecte verbinding. Maar de derde vindt het modem / router niet. Lijkt op jouw probleem. Heb je al een oplossing?

Stan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan