Draadloos naar LAN

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Ik heb mijn SSID naam veranderd (ter beveiliging).
Het opnieuw verbinden van bijv. ipad gaat gewoon goed: alleen even de nieuwe naam als netwerk aanklikken, wachtwoord en klaar.
Alleen heb ik wel een probleem met de verbinding van de pc, welke ook via een kabeltje is verbonden met de router.

De pc was verbonden dmv "LAN en dan de naam van de SSID"

Op dit moment staat er dit:

oude fabrieksnaam SSID:
Toegangstype: Internet
Verbinding: LAN-verbinding

nieuwe eigen naam SSID:
Toegangstype: geen internettoegang
Thuisgroep: verbonden
Verbinding: Draadloze netwerkverbinding

Hier snap ik niet zoveel van... met welke zit ik nu op het internet?? Met de nieuwe is er wel verbinding, maar geen internettoegang.
En, hoe kan ik het zo krijgen dat ik met de nieuwe naam LAN-verbinding krijg, zoals het dus was?

Laatst bewerkt:
Zet je computer uit en je modem/router uit en wacht een minuut (of langer). Dan zet je eerst je modem aan, en vervolgens je gewoon computer. Lost dat het probleem op?

Dankje, heb ik gedaan, hij blijft zeggen dat ie verbonden is met oude SSID, en niet met de nieuwe, als je op netwerkbeheer kijkt heeft juist de oude geen toegang maar de nieuwe wel.

Kan ik misschien die oude naam er helemaal uit halen, en de nieuwe als LAN instellen ipv draadloos?

Lutz schijnt te begrijpen wat je wil bereiken maar ik niet. Is het de bedoeling om alleen draadloos te werken of wil je de pc gewoon met een ethernet kabel aan de router blijven verbinden. In dit laatste geval (pc met kabel op router) speelt SSID geen rol en zet je draadloos best gewoon uit op de laptop of desktop pc.

Lutz schijnt te begrijpen wat je wil bereiken maar ik niet. Is het de bedoeling om alleen draadloos te werken of wil je de pc gewoon met een ethernet kabel aan de router blijven verbinden. In dit laatste geval (pc met kabel op router) speelt SSID geen rol en zet je draadloos best gewoon uit op de laptop of desktop pc.

Het laatste geval: maar kan je me misschien uitleggen waarom ssid dan geen rol speelt?
Wamt ik heb de naam toch veranderd, als ik de nieuwe naam verwijder, hoe zit dat dan?

ik bedoel niet dat je de SSID in je router opnieuw moet wijzigen of zo. SSID is alleen de naam van je draadloze netwerk. Als je met een ethernet kabel tss je pc en je router werkt, kan je best draadloos uitschakelen op je pc of laptop. Waarom zou je en een draadloze en een bekabelde verbinding tegelijk aktief willen hebben op je PC?

Om draadloos te kunnen werken moet je pc een wlan kaart of adapter hebben. Kan je deze in apparaatbeheer uitzetten? Dan moet de computer bedraad verbinden...

ik bedoel niet dat je de SSID in je router opnieuw moet wijzigen of zo. SSID is alleen de naam van je draadloze netwerk. Als je met een ethernet kabel tss je pc en je router werkt, kan je best draadloos uitschakelen op je pc of laptop. Waarom zou je en een draadloze en een bekabelde verbinding tegelijk aktief willen hebben op je PC?

Aah, kijk en dat wist ik niet!
Ik wil ook niet beiden actief, maar ik dacht dus, omdat ik die naam had veranderd: Hoe kan de PC nu nog verbinding hebben met "oude naam", die bestaat toch niet meer?

Dankjewel, weer wat geleerd!

Als je geen verdere vragen hebt, zet dan nog even de status van deze vraag als "opgelost"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan