Hallo,
Ik ben hier al de hele dag mee bezig maar krijg het niet voor elkaar,
Ik heb thuis de volgende opstelling :
ADSL -> Multi PC modem -> Router/Ap -> Accesspoint
Modem : Speedtouch
Router /AP : Canyon CN-WF514
Accessoint BenQ AWL500
De Modem en Router/AP staan beneden,
het Accesspoint staat op zolder en is via kabel verbonden met de router beneden
omdat ik op zolder slecht bereik heb naar de Router/AP die beneden staat.
Dit werkt verder perfect, ik heb vanaf zolder toegang tot het BenQ AP ,
ik kan in de Router/AP komen als ik dan wil, kan op internet en kan
zelfs vanaf de Laptop beneden printen op de printer die op zolder staat.
Ik kan ook via Router/Ap beneden op internet komen al is de verbinding
dan heel zwak (43%)
Nu wil ik het volgende :
Het BenQ accesspoint verplaatsen naar de 1e verdieping zodat de PC daar
een betere verbinding heeft ( draadloos het liefst ) en een nieuwe Router/AP
van Linksys ( WRT54GC) op zolder zetten ( het liefst ook draadloos, maar kabel ligt er toch al dus mag ook via de kabel )
De Router beneden is mijn DHCP server met ip 192.168.1.1 en deelt ip's uit van 100 - 149,
en de 2e router heb ik ip 192.168.1.2 gegeven , met DHCP aan en geeft ip's uit van
201 - 249, hier heb ik de firewall van uit gezet,
Ik heb al vanalles geprobeerd om verbinding te krijgen via de 2e Router/AP naar de 1e maar het
lukt niet om internet op te komen, ik kan wel in de 2e router komen om instellingen aan te
passen maar verder kom ik niet.
Ik heb de DHCP server van de 2e router ook al een keer uit gezet maar het enigste verschil is dan dat ik niet meer in mijn 2e router kan komen omdat ik daar geen ip adres meer van krijg, die zou ik van de router beneden moeten krijgen, maarja die krijgen geen goede verbinding met elkaar.
De nieuwe Router/AP heb ik nog niet beveiligd, de andere Router/AP en Ap hebben MAC address beveiliging en ik heb het MAC adres van de nieuwe Router/AP dus al bij beiden ingevoerd,
hier ligt het dus niet aan.
Hoe moet ik de instellingen nu zetten om allebei de routers te laten werken zodat ik beneden en op zolder toegang heb tot internet, en hoe krijgt mijn BenQ Accesspoint op de 1e verd. een draadloze verbinding met de Router beneden of op Zolder ???
Alvast bedankt voor de hulp !!!
Ik ben hier al de hele dag mee bezig maar krijg het niet voor elkaar,
Ik heb thuis de volgende opstelling :
ADSL -> Multi PC modem -> Router/Ap -> Accesspoint
Modem : Speedtouch
Router /AP : Canyon CN-WF514
Accessoint BenQ AWL500
De Modem en Router/AP staan beneden,
het Accesspoint staat op zolder en is via kabel verbonden met de router beneden
omdat ik op zolder slecht bereik heb naar de Router/AP die beneden staat.
Dit werkt verder perfect, ik heb vanaf zolder toegang tot het BenQ AP ,
ik kan in de Router/AP komen als ik dan wil, kan op internet en kan
zelfs vanaf de Laptop beneden printen op de printer die op zolder staat.
Ik kan ook via Router/Ap beneden op internet komen al is de verbinding
dan heel zwak (43%)
Nu wil ik het volgende :
Het BenQ accesspoint verplaatsen naar de 1e verdieping zodat de PC daar
een betere verbinding heeft ( draadloos het liefst ) en een nieuwe Router/AP
van Linksys ( WRT54GC) op zolder zetten ( het liefst ook draadloos, maar kabel ligt er toch al dus mag ook via de kabel )
De Router beneden is mijn DHCP server met ip 192.168.1.1 en deelt ip's uit van 100 - 149,
en de 2e router heb ik ip 192.168.1.2 gegeven , met DHCP aan en geeft ip's uit van
201 - 249, hier heb ik de firewall van uit gezet,
Ik heb al vanalles geprobeerd om verbinding te krijgen via de 2e Router/AP naar de 1e maar het
lukt niet om internet op te komen, ik kan wel in de 2e router komen om instellingen aan te
passen maar verder kom ik niet.
Ik heb de DHCP server van de 2e router ook al een keer uit gezet maar het enigste verschil is dan dat ik niet meer in mijn 2e router kan komen omdat ik daar geen ip adres meer van krijg, die zou ik van de router beneden moeten krijgen, maarja die krijgen geen goede verbinding met elkaar.
De nieuwe Router/AP heb ik nog niet beveiligd, de andere Router/AP en Ap hebben MAC address beveiliging en ik heb het MAC adres van de nieuwe Router/AP dus al bij beiden ingevoerd,
hier ligt het dus niet aan.
Hoe moet ik de instellingen nu zetten om allebei de routers te laten werken zodat ik beneden en op zolder toegang heb tot internet, en hoe krijgt mijn BenQ Accesspoint op de 1e verd. een draadloze verbinding met de Router beneden of op Zolder ???
Alvast bedankt voor de hulp !!!
Laatst bewerkt: