Draadloos netwerk aanleggen tussen 2 laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Het lukt me niet om een draadloos netwerk aan te leggen met wizzard draadloos netwerk instellen, even uitleggen ik heb een normale pc die is aangesloten op een modem (speedtouch) die weer is aangesloten op een router (linksys wrt54G), op beide laptops heb ik internet maar een draadloos netwerk maken tussen de 2 en ervoor zorgen dat printers in het netwerk bediend kunnen worden vanaf beide laptops lukt me niet

bij de wizzard procedure hiervoor moet ik een flashstation in beide laptops doen en in het draadloos toegangspunt (wat niet kan , deze heeft geen usb ingang)

kan iemand helpen ?

als ik die 2 laptops aansluit op de router met kabel dan herkennen ze elkaar wel, moet wel eerst bij beiden norton antivirus ff uitzetten

Hallo,

Als ik het goed begrijp heb je de computer niet op de Linksys router aangesloten. Misschien als je dat doet. Dan moet je ook nog de Printer delen. Dan ga je op de laptop en doe je de computernaam van de pc waar de printer is op aangesloten. De computernaam kun je vinden bij Deze Computer -> Eigenschappen, en dan in een van die tabbladen (weet niet meer welke). Daarna ga je naar printers, Printer toevoegen. En doe je netwerkprinter... dan doe je de 2de alinea en do eje: \\computernaam\Printernaam volgende enz... en klaar. Vragen stel ze maar.

GooGooJansen

als ik die 2 laptops aansluit op de router met kabel dan herkennen ze elkaar wel, moet wel eerst bij beiden norton antivirus ff uitzetten

Je bedoel waarschijnlijk dat je Norton Internetsecurity uit moet zetten en dat ze elkaar daarna wel zien.

Ik begrijp hieruit dat als de firewall uitgeschakeld is, alles goed werkt en de firewall ingeschakeld, werkt het niet.

Nee, de modem is aangesloten op een sitecom router, achter deze router hangt die linksys wrtg , de computer is aangesloten op de sitecom router, ik wou de modem eerst direct aansluiten op de wrtg maar dat gaat niet , want de verbinding verbreekt telkens zonder reden

dus modem > sitecom cable router > linksys wrt54g router
op de sitecom router zit 1 computer met kabel aangesloten

de linksys wrt54g zend het draadloze signaal uit die de 2 laptops ontvangen , ik wil dus een draadloos netwerk aanleggen tussen deze 2 laptops als ze draadloos zijn
(als ik ze aansluit op de router met kabel dan herkennen ze elkaar en is er een netwerk)

nu nog draadloos dus , met printerdeling

ik hoop dat ik het nu een beetje duidelijk heb uitgelegd :D
was misschien iets te vaag in het begin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan