Draadloos netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

X3ore

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Hoi ik wil eerst zeggen dat ik hier een n00b in ben.

Ik heb een router gekocht waar 4 pc's in kunnen.
Nu mijn pc steekt rechtstreeks in de router, de andere pc binnen kan op internet via een draadloze verbinding.. Dat lukte me snel via de handleiding.

Maar nu zou ik juist willen weten hoe ik nu een netwerk kan leggen tussen mijn pc en die pc binnen in het huis. Zodat je elkaar bestanden kan zien en printer kan delen etc..

Ik heb al gezocht op google en wat gevonden maar dat is uitleg over een netwerk leggen tussen 2 draadloze.. en zo is dat bij mij dus niet.

Ik hoop dat iemand me hier wat kan over vertellen of een goede tut heeft, want heb dit snel nodig.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Shane.

Draadloos netwerk instellen al eens geprobeerd?
Start>Programma''s>Bureau-Acces>>Coomunitcatie>Draadloos netwerk instellen

Of gewoon netwerk:thumb:

Rechtermuisknop deze computer -> eigenschappen -> netwerkindificatie -> eigenschappen

en nu daar bij werkgroep op elke pc dezelfde naam geven! (dus bijv thuis)

Nu deel je de mappen die je overal wilt kunnen zien!

en voila je netwerkje is klaar!

@epse, netwerkindificatie zie ik nergens staan bij eigenschappen van deze computer..

@Mike NL, Ik heb dit nu op mijn pc gedaan en op die van binnen, maar bij netwerklocaties staat niets (ja heb gereboot) als ik dan op Zoek naar computers in werkgroepen krijg ik dit.. zie bijlage (bijde hebben we administratie rechten)

Shane.

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    83,3 KB · Weergaven: 59
Als je naar de netwerkverbindingen gaat, kan je Klein netwerk instellen of Draadloos netwerk instellen kiezen, volg de stappen, en het moet lukken!!:D

Kun je iets met het document uit de bijlage?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Joren 007
Als je naar de netwerkverbindingen gaat, kan je Klein netwerk instellen of Draadloos netwerk instellen kiezen, volg de stappen, en het moet lukken!!:D

Dit heb ik net al gezegd!:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan