Draadloos netwerk: Access: local only

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hoi.

ik heb op mijn PC eens Vista geinstalleerd vanwege vele BSOD's in W7 door mijn videokaart. In Vista geen problemen hiermee, maar ik kan geen verbinding maken met het internet.

Op deze laptop zit ik ook via wireless op internet, en zijn er geen problemen. Als ik op de pc naar XP ga, en met dezelfde draadloze kaart verbinding probeer te maken, lukt dat ook.
Alleen in Windows Vista verbindt hij wel met het netwerk, maar geeft het bericht "Access: Local only". Ik heb de drivers al meerdere malen opnieuw geinstalleerd, handmatig een intern IP-adres aan laten wijzen, maar ook dit werkt niet. Bij een vorige installatie van Windows Vista heeft deze combinatie (OS - netwerkkaart) wel gewerkt.

Wie o wie kan mij helpen?

[edit] Ik heb ook in de router de hele beveiliging er af gehaald, en met MAC-filter gewerkt. Ook dit zonder resultaat..

Edit2: Als ik automatisch een IP-adres laat aanwijzen, staat het volgende bij ipconfig:
Code:
Autoconfiguration ipv4-address: 169.254.40.196
Subnet Mask: 255.255.0.0
default Gateway:       (niks)

terwijl het moet zijn: (Zo staat het ook op de laptop)
Code:
Autoconfiguration ipv4-address: 192.168.1.x (1 < x< 256)
Subnet Mask: 255.255.255.0
default Gateway: 192.168.1.1

Dit allemaal met een draadloos USB netwerkkaartje. Nu zie ik ook dat een draadloos PCI-kaartje, die niet door vista wordt ondersteund, en dus soms wel, soms niet werkt, hetzelfde probleem heeft.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Na een herinstallatie van Vista (ik kon toch weinig anders), werkt het usb-kaartje weer.. Tot ik Windows Updates wil doen. Als ik de volgende update installeer:

Code:
To check for updates, you must first install an update for Windows Update. Your automatic updating settings will not change.

.. dan reboot Windows zich, en daarna heb ik weer alleen lokaal bereik. Na terug te gaan naar een herstelpunt van vóór de update, werkt de kaart wel weer. Iemand een idee?

[edit]
Via kabel is er wel gewoon internet, niks geen problemen mee.. [/edit]

Laatst bewerkt:
Misschien moet je na al die updates van windows vista gewoon een driver van de website van de fabrikant van dat netwerkkaartje afhalen. Een laatste versie t liefst..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan