Draadloos netwerk beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreeWay

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Berichten
10
Beste mensen, Ik heb zojuist een nieuwe router gekocht, Maar nogniets ingesteld. Was vandaag dus even wat rond aan het zoeken op Google, en had uitgevonden hoe ik me netwerk kon beveiligen, Leuk gedaan enzo, Maar steeds als ik het beveilig raakt mijn laptop de verbinding kwijt, en ik kan hem ook niet opnieuw verbinden, aantal keer een verschillende beveiliging op gezet, en jahoor. 1 deed het uiteindelijk. Maar ik startte me internet op, En het laad geen pagina's
Help?


Info:
Router: Sitecom WL-312
Beveiliging: WPA pre-shared key, passphrase , WPA(TKIP)


(PS:)
Ik heb ook een Nintendo Wii, en die kan ook niet met mijn router verbinding maken, Alleen met de LAN-kabel doet hij het, (Overigens internet ik nu ook op dit forum met mijn computer met die LAN-Kabel)

Ik heb ook opgemerkt dat mijn iPone en mijn iPad wel gewoon van m'n WiFi kunnen genieten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je niet gewoon een klein internetpakket waar je maar met 5 tegelijk kunt? Dan krijg je dit soort problemen.
Aan je router zou het niet zo snel liggen.
 
Je zal de router als Bridge moeten instellen, en DHCP uitschakelen. Ook zal je even moeten kijken of Mac filter aan staat. Zo ja: je zou 'm kunnen uitschakelen, maar mocht je 't filter wel willen gebruiken, zul je alle mac adressen in de lijst moeten toevoegen.

Dat je laptop geen pagina's laad, is omdat er geen DNS 'bekend' is bij de router. Het IP van de DNS, zal het IP van de modem zijn waar 't internet binnen komt.
 
Niet goed gelezen
Dan zou de lan kabel het ook niet doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan