draadloos netwerk doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floes3

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
hallo,

ik heb een probleem met mijn draadloos netwerk, het is heel raar want, hij verbind gewoon niet met het netwerk van mijn ouders, maar hij verbind wel met het netwerk van mijn buren, en het wifi op vakantie,
nu heb ik laatst wubi gebruikt om ubuntu (lunix) op mijn laptop te zetten, ik heb nu een dualboot en kan dan kiezen welke ik wil, echter verbind hij wel met mijn ouders netwerk op ubuntu, dus ik dacht gelijk, licht aan de Driver, ik heb die geüpdatet met de originele drivers van acer.nl maar hij doet het nog steeds niet.

mijn laptop: Acer aspire g 6530
router: Usr9111

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Mvg,

Sjoerd

Laatst bewerkt:
Vaak heeft het te maken met het windows network & sharing center die oude data van wirless verbindingen vasthoud en maar niet wil verversen. Dit wordt gedaan om het draadloos verbinden makkelijker te maken voor de meeste mensen maar in het geval van dit soort problem kan het zijn dat hij een bepaalde setting probeert te hanteren bij het gekozen netwerk. Dit moet je even resetten. Ik heb hier zelf geen wifi verbinding maar ga naar configuratiescherm > network & sharing center en kies dan de draadloze verbinding. Je kan hier als het goed is een lijst met wifi netwerken vinden die hij standaard gebruikt. Verwijder deze lijst en probeer opnieuw te verbinden.

het zou inderdaad logies zijn, maar het heeft niet gewerkt,
ik heb geen idee waar het aan kan liggen!
het word ook bijzonder irritant

Is het misschien windows vista wat je gebruikt? Vista en sommige acer laptops hebben nogal wat problemen met wireless vaak.

nee, ik gebruik windows 7 en ubuntu dan...

Laatst bewerkt:
ik denk dat hij het nu doet, ik pakte mijn laptop maar weer eens om te kijken hoe ik dit kon oplossen, en toen ik windows opstarte deed hij het meteen, ik denk dus dat het tog wel geholpen heeft, dankje wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan