Draadloos netwerk doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

itttt

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2004
Hardware: Dell 6400 laptop, belkin Wireless N netwerkkaart. Linksys router. Software Windows XP SP3.
Sinds eergisteren kan mijn laptop mijn eigen netwerk niet meer terugvinden, maar de draadloze netwerken van alle buren wel. Heb de netwerkkaart gedeinstalleerd..en opnieuw geinstalleerd zonder succes.
De interne netwerkkaart van de laptop(een G versie) herkent het eigen netwerk wel.
Als u reageert, svp geen opmerkingen over losse snoertjes, verkeerde kaartsleuven, de firewall etc. dat heb ik allemaal gecontroleerd en als dat het was zouden ook de netwerken van de buren niet zichtbaar zijn. In de instellingen op de router is overigens ook niets veranderd. Is ook door mij gecontroleerd.

Heb je beide draadloze netwerkkaarten dan aanstaan in je laptop, schakel je interne netwerkkaart eens uit en kijk dan of dan je netwerk wel zichtbaar wordt.

Je kan namelijk niet met 2 netwerkkaarten in dezelfde pc verbinding maken met hetzelfde netwerk. Wel met een ander netwerk dan waar je verbinding mee hebt, dan wordt je een "soort" gateway / doorgeef luik in leesbare taal gesproken.

Ik had de N netwerkkaart eerst alleen aan staan. Toen het daarmee niet meer lukte om op het netwerk van mijzelf te komen (en dat terwijl ik de netwerken van mijn buren WEL kon zien) heb ik de interne G kaart weer geactiveerd en de N kaart uitgeschakeld en verwijderd uit de laptop.

IK mis even wat, intern deed de verbinding het wel. Na install Belkin zijn beide verbindingen niet goed

even voor de duidelijkheid, waarom de belkin installeren als de interne het goed doet / deed..?

Alleen voor de snelheid lijkt me geen goede optie, N snelheden worden vaak alleen maar bereik als ze over de zelfde communicatie beschikken en betekend dat ze ook vaak van het zelfde merk moeten zijn voor optimale snelheid en stabiliteit.

Ik zou zeggen, gooi alle Belkin software en driver van je systeem en probeer eerst eens de Interne weer aan de draai te krijgen. Simpel weg even terug naar basic / origineel.

De Belkin software en de netwerkkaart heb ik ook verwijderd. Een G netwerkkaart is nou eenmaal veel langzamer dan een N netwerkkaart en dus is de laatste aantrekkelijker. Ik heb die N netwerkkaart ook niet gekocht om hem niet te gebruiken. Voor de duidelijkheid: de N netwerkkaart heeft het bijna twee jaar gedaan en er was dus GEEN probleem in de periode. Uit je antwoord maak ik op dat je denkt dat er altijd al een probleem was en dat is niet zo. In die bijna twee jaar herkende de Belkin kaart ook mijn eigen draadloos netwerk perfect maar een paar dagen geleden stopte dat ineens. Sindsdien herkent die kaart alleen nog maar de namen van de draadloze netwerken van alle buren en hij laat mijn netwerk niet meer zien (SSC broadcast staat op AAN trouwens).
Nu de N netwerkkaart het vertikt, heb ik die nu maar helemaal verwijderd en maak ik weer verbinding met de interne G netwerkkaart. Eigenlijk wil ik die N kaart terug, want ik werk met grote bestanden over het intern netwerk en nogmaals, het heeft het gewoon gedaan en waarom nu niet meer is mijn vraag. Dat is ook eigenlijk de vraag waarvoor ik een antwoord zoek en zo mogelijk ook een oplossing. Met alle respect: ik ben niet in voor een discussie over de vraag of ik wel een N kaart nodig heb.

Draadlloos netwerk doet nog steeds vreemd.

Het is inmiddels 14 dagen geleden dat ik mijn vraag over het draadloze netwerk plaatste en sindsdien is er helaas niemand geweest die mij verder heeft kunnen helpen. De netwerkkaart doet nog steeds vreemd en herkent alle netwerken van de buren wel, maar die van mij zelf niet, terwijl SSC Broadcast mij mij aan staat. Zie verder ook de antwoorden die ik hiervoor gegeven heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan