Draadloos netwerk dringt voor??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd15

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Berichten
1
Hallo,

Sinds een aantal jaren hebben we in huis met een aantal bewoners een draadloos netwerk om gebruik te maken van internet. Sinds een aantal weken hebben we echter een probleem: in de omgeving van ons huis is nog een draadloos netwerk actief en “dringt” voor op onze eigen router.
Accesspoints die wat verder weg staan van onze router kunnen geen verbinding maken met onze router maar hebben wel “verbinding” met het andere netwerk (uiteraard zonder internet).
We hebben al van alles geprobeerd om ons eigen netwerk te selecteren, maar telkens wordt er weer verbinding gemaakt met het andere, verkeerde netwerk. Accesspoints dichter bij onze router (en dus een sterker signaal ontvangen) kunnen wel verbinding maken met het juiste netwerk.
Voorheen hebben we nooit problemen gehad met andere draadloze netwerken in de omgeving.

Kent iemand dit probleem en weet iemand hoe we (en of we) dit op kunnen oplossen? We weten niet wie de eigenaar is van het andere netwerk.
 
Je kunt in de clients jouw netwerk toch als eerste instellen?
 
Ik had dat probleem dus ook als ik bij mijn vriend was. We hadden ook al van alles geprobeerd. Totdat we op het idee kwamen om eens een andere PCI-wireless kaart in de laptop te steken. Probleem was toen opgelost.
 
Zit jouw netwerk en die andere miscchien op hetzelfde kanaal? Dan zou een ander kanaal kiezen ook kunnen helpen

Cotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan