Draadloos netwerk en bedraad tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardoke

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2004
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag betreft het volgende, beneden staat mijn router met een draadloze verbinding voor internet, boven en op zolder staan totaal 5 pc's die verbonden zijn met het draadloze netwerk/internet, nu heb ik geen mogelijkheid om van beneden naar boven een kabel te trekken en heb dus nu een server boven staan, maar als ik deze server ook draadloos maak dan word het bestanden delen erg traag, nu was mijn vraag of ik vanuit alle pc's een kabel kan trekken naar een extra switch die ik boven heb staan waarop ook de server zit aangesloten zodat ik bedraad kan netwerken en het draadloze kaartje kan gebruiken voor de internet verbinding, met de router beneden. alvast bedankt :cool: !

als je bestanden wilt delen,is een bedraad net werk het beste.
Kunje ook niet aan de buitenkant van het huis een kabel trekken?/?

Wat je wil doen is mogelijk, maar dan moet je elke PC 2 netwerk kaarten geven... of een netwerk kaart waar je EN draadloos EN dradig mee kan gaan.

Kan (even) pijnlijk zijn om in te stellen, maar het kan... Eventueel kan je boven ook een draadloze router neerzetten die contact heeft met je modem, en vervolgens boven volledig bedraad.

SucZeven

Even snel een paintje in elkaar gezet zoals ik begrijp dat je het wil hebben

27915332895.jpg

Het is wel mogelijk echter je zal er wel om moeten denken dat het dan kan voorkomen dat je internet traag gaat werken als je met meerdere bijv gaat gamen oid(is normaal ook zo, maar nu sneller omdat je met draadloos maximaal op 54Mbit zit en met bedraad zit je normaliter op 100Mbit)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan