draadloos netwerk en via kabel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stanw

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Ik heb nog een oude laptop liggen die ik wil gebruiken voor mijn kind voor online spelletjes zodat hij mijn pc niet verprutst. Maar ik krijg geen verbinding met internet. Geeft ook geen melding als ik de kabel rechtstreeks vanuit de Router erin doe. Heb al verschillende kabels gebrobeerd dus daar ligt het niet aan. Ook de forums doorgespit maar niets wat me verder brengt. :confused: Er heeft altijd een kpn stick ingezeten voor draadloos internet maar die heb ik niet meer. Het is een Compaq Presario 1400. Alvast bedankt voor uw hulp/advies.

Laatst bewerkt:
Of je kind er nog iets aan heeft is punt twee.
Het ding is zeker 8 tot 10 jaar oud.
Heb je gecontroleerd of de netwerkkaart goed geinstalleerd is.
Staan er vaste ip adressen geconfigureerd.

Start>configuratiescherm>netwerkverbindingen.
daar zie je de lan verbinding.
Dubbelklik daarop en je ziet de instellingen.

dat is denk ook het probleem want er staat niets:confused: En als ik er 1 probeer te maken komt er niets

Dus je netwerkkaart is niet geinstalleerd.
kijk eens in configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>apparaatbeheer.
En dan bij netwerkadapters.
Als er geen netwerkadapters staan,moet je er een toevoegen met hardware toevoegen.

netwerkadapters staat er niet tussen... wel ''modems'' en daar staat bij ''Generic SoftK56''

''Generic SoftK56'' is een software modem,overblijfsel van je kpn stick.
je moet een netwerkkaart toevoegen met behulp van de hardware toevoegen wizard.
En hopen dat de driver in de database zit.
En in configuratiescherm>software de softwaremodem opzoeken en verwijderen.

Laatst bewerkt:
okay het volgende probleem helaas... generic staat niet bij de software.... en hardware toevoegen lukt ook niet staat niets tussen. Kan gebruik maken van een usb stick trouwens voor als er wat nodig is. maar ik heb geen idee wat

Als je een draadloze router hebt,kun je inderdaad een usb dongle gebruiken.
Da's ook een oplossing.

heb geen usb dongle... bedoel een usb-stick voor als ik iets moet downloaden en overzetten

ja daar was ik al geweest... alleen kom er net achter dat ik verkeerd heb gekeken. Ging van de 1400 uit en die heb geen drivers voor XP. De onderkant van de laptop bekijken deed wonderen... ga het nu proberen:)

kon jouw laptop ook niet zien vanaf deze kant.
Ken nie zover kieken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan