draadloos netwerk gevonden, maar kan niet verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxsha

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Ik ben een 1e klas leek om te beginnen. Of iemand mij kan helpen....ik hoop het. Zit zo thuis hebben wij een desktop en een laptop. De laptop ontvangt internet via de kabel rechtstreeks via de router en de dektop heeft een dongle. We hebben een Linksyss router. Werkt prima, af en toe een storinkje maar mee te leven. Nu ben ik vorige week uit Ned. terug gekomen (ik woon op Curacao) en heb daar een 2e hands laptopje (Compaq Presario 2500, pentium 4 windows XP, Intel) meegenomen voor mijn dochter. Goed uitgeprobeerd, alles werkte 100%, wireless internet, wat het voornaamste voor haar is, deed het ook perfect daar in Ned. Nu kom ik thuis, juiste timezone ingesteld en het systeem zag gelijk ons beveiligd netwerk, maar als ik op connect click, krijg ik aldoor de melding dat ik er te ver van af zou zitten, hetgeen zeker niet het geval is. Geen verbinding te krijgen......Via de kabel pakt ie het wel. Moet ik nog iets speciaals doen? Heeft het met de frequentie te maken of zo? Nogmaals ik ben een heuse leek op dit gebied, maar onlangs heb ik zelf een nieuwe HP gekocht, geen enkel probleem ondervonden met het wireless, ook niet iets speciaals er voor hoeven doen, gewoon op verbindig maken geclichkt, sleutel ingevoerd en klaar, alles werkte zuiver. Zou heel graag kundig advies/tisp horen hierover. Bij voorbaat super bedankt!!!!

wat is je signaal sterkte?

waarmee is je netwerk beveiligt? wpa wep wpa-spk2?

wat is de exacte melding die je krijgt?

verbindingsprobleem

wat is je signaal sterkte?

waarmee is je netwerk beveiligt? wpa wep wpa-spk2?

wat is de exacte melding die je krijgt?

Hi, thanks voor je snelle reaktie. Vanavond ben ik weer thuis en kan ik dat gaan opzoeken en terug berichten. Volgens mij (heel voorzichtig gezegd) ligt het aan eenverschil met het IP adres, dat is verschillend....maar ik zal later daar verder naar kunne kijken)
Thanks.

gr. Anneke

het ip adres MOET juist verschillend zijn als je meerdere pc's in je netwerk hebt draadloos of bedraad mag geen 1 hetzelfde ip adres hebben anders krijg je een conflict. ook mogen ze niet 192.168.1.1 als ip hebben want dat is in 9 v/d 10 gevallen je router adres.

internet..

het ip adres MOET juist verschillend zijn als je meerdere pc's in je netwerk hebt draadloos of bedraad mag geen 1 hetzelfde ip adres hebben anders krijg je een conflict. ook mogen ze niet 192.168.1.1 als ip hebben want dat is in 9 v/d 10 gevallen je router adres.

Een heuse leek, dat merk je dus ook wel:confused:, zal bij thuiskomst kijken of ik antwoord op je vragen hebt, zo kun je ook niets met mijn probleem:)Thanks voor je snelle reakties hoor!

internetprobleem

Sorry voor het late reageren, was met vakantie. De laptop laat ik deze week meenemen door een kenner, die er meer kijk op heeft dan deze vrouw, lijkt me beter. Is echt niet mijn taal, dat computerjargon:confused:
Thanks voor de reacties!

gr. Anneke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan